Sidor

05 maj 2014

EFIT - en födelsedag i maj


6.30
♫ Ja, må han leva, ja må han leva ♫
Tre halvsovande söner och jag sjunger i kör för maken.



7.30
Lägger ut russin till koltrasthonan som sitter utanför dörren.
Maken och Äldste sonen åker till jobb och skola.
Lilleman mår illa och stannar hemma.
Mellangrabben har somnat om.

 

8.30
Nu har honan flyttat sig till sol och värme,
ligger som en blaffa på rabattkanten.



9.30
Är det varmt nog att ta bort frostskydden från mina växter.
Sedan blir det jobb vid datorn.

 

10.30
Andas ut när jag har biljetterna i min hand.
Att det skulle vara sådant tryck och sådant strul på biljettsidan!



11.30
Tycker jag allt att kanariefåglarna
har en väldigt trevlig placering av sin bur!
Jag släpar papper och pärmar mellan arbetsrum och matsal.



12.30
Ser jag till att Lilleman får lite lunch
och mixar brödändar till ströbröd.



13.30
Har pappa och jag gått igenom hans bokslut och deklaration.
Försöker räta ut några frågetecken.



14.30
Pappa har med sig sin bankdosa
och jag får fram de uppgifter han inte hittat.



15.30
Har det fikats på tårtrester minsann.



16.30
Kommer hon skuttande på gruset när hon ser mig.
Och får mera russin.



17.30
Alla pärmar och papper i ordning och jag pustar ut.
Hittar Monty Don och Gardener's World på SVTPlay.



18.30
Konstaterar jag att det är väldigt dammigt i arbetsrummet.



19.30
Äter vi upp resterna från gårdagens festande.
Rostbiff med pesto (recept här).



20.30
Äter vi upp tårtresterna också.
Snipp snapp snut, så var dagens EFIT slut.

10 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Åh, vad mycket härliga blå bilder och koltrasthonan är ju såååå söt!

Micke sa...

Meeeeen!
Klockan är ju inte över midnatt. Du kan ju inte vara klar så här tidigt.

Gottigt med tårta.

Livets små øyeblikk sa...

Det er alltid like trivelig å komme inn til deg og se alle bildene ispedd blått:)
Og så er jeg fortsatt imponert over at du er med på disse EFIT-utfordringene, jeg har enda ikke greid å komme gjennom en hel dag med ett foto i timen!

Kattis sa...

Alla dessa papper och pärmar... Ibland tror jag att de kommer att leda till min (för tidiga) död! *suckar tungt*

Pockethexan sa...

Din Efti e bara bäst! Så härlig att kika på med dina levande foton, allt från rester av gårdagens tårta till ditt vackra glas i solljuset för att inte tala om mamma fågel <3!

Men jag gråter när jag hör vad de ska göra med vårt älskade Kungstorns kondis, de får inte. Alla fina stunder där, från mina fika stunder med han den där "oumberlige", vi satt där på ovanvåningen under 80-talet när jag kunde gå upp för trappan utan problem till vår lilla date när jag skulle få mina fusing-konstverk. Var det första gången du var där?

Jag är fortfarande dålig o kan inte ta mig ut men nu på torsdag den 8 maj ska jag till läkarkoll o då undrar jag om vi kan ses ca. kl 14.00 någonstans där vi kan parkera husbilen o du kommer dit med sakerna. Hemma på din gata eller ett bra ställe som passar för dig?

Superkramis till dig från en som e hoppfull om att det ska funka den här gången!

Jenny sa...

You had a beautiful day. I love your blue touches. That must be your favorite color. xo Jenny

Anna sa...

Ja, det är väl ingen idé att spara på tårtan! :D

Såg ut att vara en bra dag!

// Anna

Janicke sa...

Urfint fotad fin dag återigen!

Freja sa...

En varierad dag minst sagt! Sötast är fågeln som vill ha russin!

mammi sa...

Vilken trevlig "dagbok" du bjöd på.
Ha det så gott