Sidor

17 april 2015

Att möta våren


Jag hade den stora lyckan att möta våren i England redan för två veckor sedan. Besökte bl a den fina parken Harlow Carr i Harrogate en solig men lite kylig dag. Gillade hur de kombinerat tulpanerna med höga, färgglada kvistar!



Än mer njöt jag av de tidiga rhododendron som blommade. Gigantiska buskage i rött, rosa och vitt.




Och alla magnoliorna, både stjärn- och storblommiga.



Gigantiska, som sagt. Är rhododendron en 3-4 meter hög buske anar ni ju hur hög magnolian är!



Från kanalbåten tog jag en bild in i en helt vanlig trädgård i Wales, en stor men lite sliten kamelia och en magnolia. Och en hänförd Anni.

10 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Verkligen speciellt med vårblomningen i England och alla rhododendron. Gott att få en vårinjektion också.
Trevlig helg
Anette

Lotta sa...

Superhärligt att åka iväg på en liten semester så här års! tack för att du delar med dig! Trevlig trädgårdshelg!

Maribel sa...

Förstår att du var hänförd, med allt det fina. Tack för att jag fick en liten glimt.
Trevlig helg!

Helena sa...

Så ljuvligt att få möta våren i England! Då får du två vårar i år. Trevlig helg till dig!

Leena sa...

Den hänförda Anni saknades ju i sista bilden, såg bara kamelian och magnolian. Vilken härlig resa. Jag trodde inte England var så mycket före oss men det är väl lite olika zoner där också.
Ha en skön helg!

Nette Cecilia sa...

Oj så vackert ,trevlig helg ,Nette

Unknown sa...

Deilig å få møte våren to ganger - både i England og hjemme

Meta sa...

Så härligt att få möta våren på olika ställen och få njuta lite längre även om det blir länge i år när det är så kallt här
Ha en fin och skön lördag
kram Meta

Gunilla sa...

Vilka underbara bilder.
Jag skulle vilja besöka England också

trevlig Helg

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Härlig resa du varit på, var själv i Irland förra året och upptäckte den härliga naturen med rhodedendron efter vägkanterna. Jag var också på en trädgårdsmässa "Bloomin the park" finns bilder från den hos mig om du vill se.
Härligt med resor!
Ha det gott , hej Ewa :)