Sidor

18 april 2015

EFIT - en firardag



Kl 00
Blåser ut ljusen efter tjejmiddagen.



Kl 08
Masar mig ur sängen.



Kl 09
- Kan jag ta vilken som av de engelska ostarna, undrar maken.



Kl 10
Försöker få till ett hyllningstal. Eller sång.



Kl 11
Lilleman har lagt kvällens skjorta och slips på min säng.



Kl 12
Klar med talet, dags för andra tebaljan!



Kl 13
Yngsta sönerna tycker att de ska ta med golfklubbor.



Kl 14
Är vi på landet.


Surdegsbröd med tryffelmajonäs, soyabakad champinjon & sparris

Kl 15
Har vi checkat in och kastat oss över Afternoon Tea-buffén.


Pannacotta med bärkräm

Kl 16
Har vi inte slutat mumsa.



Kl 17
Hjälper jag mamma få ordning på bordsplaceringen.



Kl 18
Har Lilleman fixat till slipsknuten
och alla gäster samlas för presentutdelning, tal och sång.


"Köttbullemacka"

Kl 19-23
Äter vi.


Graneldad havskräfta, morot, kräftketchup, torkad pilgrimsmussla

Lamm, betor, rosépeppar, citron, lerig potatis

Karamelliserad Pärla, Salut med muskot, vaniljkokt morot

Palsternacka, citron, päronglass, timjan, maräng


Kl 00
lämnar ungdomarna biljardbordet
och det skålas i skumpa,
för nu är det söndag och min mammas 80-årsdag!

12 kommentarer:

Anette sa...

Så fine bilder! Håper du får en fantastisk dag! Hilsen Anette :)

www.anettesbokboble.com

Tant Gun sa...

Alltid en sån glädje att läsa din blogg! Du berättar med bilder, alltid dessa vackra bilder. Kram och go helg!

Majsan sa...

Kikar in och ser hur Din efit-dag är

BP sa...

Skrattar gott åt ostsamlingen. Så gör vi också när vi är i England (cheddar ost till exempel är oätlig i Sverige enligt min engelska make). Det blir också alltid en ostsamling från Spanien, fast därifrån får även massvis med skinka följa med hem.

Sirpa sa...

Hoppas festen är kul, får återkomma och se lite festbilder!

Micke sa...

Sitter och väntar på resten ;)

Janicke sa...

Väntar med spänning!
Härligt att vara tillbaka i rymden igen och kunna följa dig här. Dina kanalbilder - ska bli kul att få se fler. Jag har ju kanalat på Oxford, underbar resa.

JaanaM. sa...

Vilka härliga bilder!

Paula i pörtet sa...

Men oj så händelserik dag, och så mycket god mat! Kul att kika in o titta!

Mias Mix sa...

Verkligen inget dåligt firande! Så lustiga kombinationer i menyen. Hoppas det smakade bra.

Eva Trillian sa...

Av allt det vackra/goa/fina så är jag ändå mest imponerad av slipsknuten!

Susjos sa...

Tänk, vi var båda på Herrgård i helgen, inte fy skam!
..och ostarna från England...det vattnas i munnen!
Grattis till din kära mor!