Sidor

20 juni 2018

EFIT - en resdag i juni

Redan idag är det dags för nästa EFIT - Ett Foto I Timmen.
Häng med på min resdag som av förståeliga skäl blir dokumenterad med mobilbilder.


5.45
Packar några nystan och en virknål.



6.45
Uppe på Essingeleden.



7.45
Hej Nyköping! 



8.45
Hej Mantorp!



9.20
Hej Brahehus!



9.45
Hej Jönköping!



11.45
Har visst sovit en stund.
Nu virkar jag.



12.45
Hej Danmark!



13.45
Maken missar avtaget när han får telefon.
Men nu är vi på rätt väg igen.



14.45
Kööööö.



15.48
Lyckas vi komma med som näst sista bil.



16.45
Vill vi bli av med den tyska pant vi släpat med oss.



17.45
Checkar vi in på Hotel am Wind i tyska Grossenbrode.



18.30
Öl och fotboll på rummet.



19.10
Promenad längs stranden.



19.40
I väntan på maten på grekisk restaurant. Öl och ouzo.



20.10
Till sist kom maten.
Ett gigantiskt fat med grillat.
Vi tar resterna i doggy bag.



21.10
Åter på rummet gör Spanien 1-0.



22.10
Maken sover som en stock.
Jag sitter på vår lilla uteplats
i den ljumma kvällen.
Slutar min dag här.


12 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Det var en tidig morgon, men långt har ni hunnit. Intressant var ni hamnar!
Ha det bra!

Annika S sa...

Hejsan kikar in på din dag.
Trevlig resa. Vart är ni på väg?
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Micke sa...

Det var några mil i bil det där.. Med privatchaffis och allt! ;)

BP sa...

Alltså hallå! Stackars din man kan jag bara säga! Eller rättare sagt, det är lättare att vara co-driver, kunna sticka, sova och uppenbarligen blogga.
Ett himla roligt och aningen annorlunda inlägg.

Å att släpa med sig tyska pant tillbaka till Tyskland - ursäkta, men här gapskrattar jag.

Förstår att din stackars man slocknade som en stock, du var ju utvilad om man säger så;-)

Åsså skrattar jag igen - att äta grekisk mat och dricka Ouzo när man är i Tyskland är ju nästan en "våldtäkt" - hahaha:-)))

Å roligare än 1-0 blev det ju inte. Tänk om Iran hade spelat samma spel i första halvlek som de gjorde i andra. Undrar om resultatet hade varit detsamma då...

Anna sa...

Hoppas ni får trevlig resa!

Maribel sa...

Ha en trevlig resa!
/Marika

Anita sa...

Oj så snabbt det gick att ta sig till Tyskland, i varje fall när jag bläddrade nedåt i dina bilder :) Såg trevligt ut med en liten uteplats på hotellet. Och vilken enorm talrik med grillat! Förstår att det blev doggy bag för resterna.

Fortsatt skön resa och en riktigt skön midsommar!

Kram Anita

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Nu har ni säkert kommit väldigt mycket längre. Vart är ni på väg tro?

Paula sa...

En resintensiv dag som du klarade galant med lite underhållande stickning! Grillmaten var mäktig, förstår att det blev doggy-bag...
Vilken sytt hytt där på stranden, numrerad? Är det omklädningshytt som man betalar för?
Skön midsommar till dig var ni nu firar den!

Vonkis sa...

Jägarns vad mat det var på tallriken men det såg god ut.

justnujusthar.com sa...

Toppen, då vet jag hur snabbt man faktiskt kan ta sig ned i Europa! Patriks jobb hindrade oss från att bila, som ju jag hade velat, och nu mitt under resan var han tvungen att flyga till Frankfurt till en konferens. Men tjejerna och jag njuter för fullt sv en lugn dag på en och samma plats och inte en enda utflykt eftersom Patrik tig bilen till flyget. Nyttigt för mig att bara vara, och skönt faktiskt :) Men i morgon reser vi vidare! Hur långt har ni kommit nu?

Eva Trillian sa...

Det var inte lite mat på det där fatet! Oj - tur att det finns doggybags :)