Sidor

16 juni 2018

EFIT och mitt tvåtusende inlägg!


Så är det dags för Ett Foto I Timmen igen och vi är flera
som dokumenterar vår dag på detta sätt just idag - vilka ser ni här.
Dessutom är det mitt tvåtusende inlägg, det är faktiskt inte klokt!


0.30
Hemma efter en helkväll på Stockholm Ost & Chark.
Vi har provat getostar i kombination med olika drycker,
ätit fantastiskt god mat och shoppat.



1.30
Ser jag Ronaldos andra mål i matchen mellan Portugal och Spanien.
Tackolov för Play!



2.30
Har jag sett klart matchen och även om jag alltid håller på Spanien
är den här mannen absolut en av de största fotbollsspelarna i världen.
Det har han visat i denna fantastiska match!
Fotboll när den är som bäst.



8.30
Sova är tydligen överskattat.
Jag hämtar upp bullar ur frysen.



9.30
"Blått och vitt är aldrig otrendigt".
Nä, just det.



10.30
Barnen är för stora för dessa plåster.
Mamman är det inte.
Det blir en Joker på skavsåret.



11.30
Tas jordgubbspajen ut ur ugnen.



12.30
Vattnar tomaterna med nässelvatten. Det stinker.
Inte det klokaste att göra innan dagens trädgårdsvisning.



13.30
Nu går vi runt hos varandra, vi som visade trädgårdar i söndags.
Jag fylls av inspiration hos A.
Hennes trädgård såg jag i oktober, nu är den såklart helt annorlunda.



14.00
Hos H är det välfyllt av unika växter.
Hon är så kunnig!
Jag fotograferar detaljer.



14.30
En charmig och samtidigt ordnad trädgård har L.
Här går hönsen fritt omkring bland växterna.
Rödhaken har byggt bo i växthuset
och vi ser två ungar!



15.00
J har en liten trädgård med flera fina färgkombinationer.
Hon håller på att lära sig allt hon kan och suger upp information från oss andra.



15.30
Hos mig avslutar vi med fika.

 

17.45
Har maken kommit hem från två veckors jobb på Gotland,
vi har fikat mera och sett en del av Islands bedrift mot Argentina.



18.15
Mellansonen har anlänt och jag måste börja med middagen.
Baconlindade dadlar ska in i ugnen.



19.00
Parmalindad grissini, dadlarna och tre sorters oliver bjuds till fläderdrinkar
och Lillhunkens mandarinläsk.
Så mysigt att ha alla tre söner hemma.



20.00
Ankbröst med lins- & grönkålsröra plus krossad potatis.



21.30
Jag har backat och sett lite av Danmarks match mot Peru,
nu ser vi Kroatien mot Nigeria.



22.00
I pausen äter vi jordgubbspajen.



23.00
Jag går aldrig tillbaka till matchen utan spelar brädspel med sönerna.
Gör ett feldrag som hjälper Mellangrabben att vinna.
Nu ska jag dessutom röja fram en säng åt honom.

Nästa EFIT är redan på onsdag,
då blir det mitt tvåtusenförsta inlägg
- om jag inte gör något innan dess ;-)

18 kommentarer:

Vonkis sa...

Grattis till tvåtusingen!

Kan man verkligen bli för gammal för så fina plåster? Nää.

Har provat att vattna med nässelvatten gjort på torkade nässlor. Det luktade inte så mycket och nog tycker jag att tomaterna piggnade till efteråt.

Annika S sa...

Kikar in på din dag
Roligaste som finns att köpa plåster med figurer, vanliga plåster är ju tråkiga :-)
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Nette Cecilia sa...

grattis till dina 2000 , jag tog en titt på hur många jag hade , 2180 hade ingen aning om att det var så många . Sol och torka här fortfarande . Har haft semester 1 vecka nu ,men jobb igen på måndag . Ha det bra , kramen Nette

Efwa - Medea sa...

Grattis till 2000 inlägg. Dadlar med bacon är nog bland det godaste jag vet! Får nog se till att göra lite nån dag i veckan.

http://kraka.moah.se sa...

De där plåstren tror jag man "växer i" med åren igen. :-) Jordgubbspaj lät gott, det har jag aldrig provat. Måste nog göra en nästa gång jag köper gubbar.

BP sa...

Stort GRATTIS till 2 000 inlägg. Helt fantastiskt. Nu påmindes jag faktiskt att kolla hur många inlägg jag har hunnit med. Det måste jag kolla upp!

Kul att så många bilder i ditt inlägg rör fotbolls-VM. Har kollat nonstop oh har redan nu fyrkantiga ögon. Är ju "expertkommentator" på mitt jobb och rapporterar dagligen. Har hittills sett alla matchen utom två.

Island i mitt hjärta säger jag bara. Vilken målvakt och vilken uppoffrande insats av spelarna. Lars Lagerbäck la en fin grund där. Kroatien-Nigera tyckte jag var "avslagen". Men det är jag det.

Anna sa...

Inne och kikar på din dag! Lika roligt varje gång att se din EFIT dag!
Ha en skön söndag!

// Anna

Violen sa...

GRATTIS till din fina blogg! Det är alltid lika roligt att gå in och titta på dina inlägg! Tänk att du har hunnit med 2000, imponerande minst sagt. Jag ligger långt efter, har bara 1228 i dagsläget!
Ha det gott!

Mia Eggimann sa...

Grattis till 2000 inlägg hoppas du får 2000 till. De spelet är skitkul, kommer dock inte på vad det heter. Idag behöver man inte vattna det sköter han däruppe.

Kristinas oas sa...

Grattis till de 2000 inläggen! Imponerande. Jordgubbspaj lät gott. Tror jag ska baka det jag också i veckan.
Kram Kristina

Trädgård i Torslanda sa...

Helt otroligt att du har gjort 2000 inlägg. Väldigt vad det händer mycket på ett dygn. Hade gärna varit med när du hade jordgubbspajen framme.
//Helene

Marit sa...

Utrolig hvor mye du gjør i løpet av et døgn! Har du sluttet å sove? ;)
Blått er alltid vakkert!
Gratulerer med 2000 innlegg. Imponerende!

Versch sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder och den där pajen så riktigt smarrig ut. :)

Ursäkta för en sen kommentar. Av någon märklig anledning så kan jag inte kommentera på via mobilen längre utan måste plocka fram datorn...

Susie på Stjärnarve... sa...

GRATTIS till ditt 2000:e! Vilken fantastiskt trevlig dag du verkar ha haft och avslutning på era visningar verkade extra trevlig.
Sen fick du också njuta av den otroligt duktiga fotbollsspelaren Ronaldo. Inte nog med att han är så duktig, han är en fröjd att vila ögenen på också. Sen har han ett supervackert namn ovanpå det - och som maka till Ronald är jag extra förtjust! *fniss*
KRAM/Susie

Anita sa...

Vilken tur jag hann säga grattis till det 2000:e inlägget innan du hann komma med ditt tvåtusenförsta :) Mycket fotboll hos dig också. Idag gäller det. Känns spännande men oroligt i synnerhet som Mexico gick och vann över Tyskland igår.
Såg att din mönjelilja nu har blommor på gång. Jättekul, du måste ta bilder och lägga ut på bloggen så jag får se den. Och så har jag varit inne och läst inlägget om ditt vackra lusthusgolv! Jag är så imponerad och resultatet är så snyggt. Ja hela lusthuset är en dröm. Det var väldigt roligt att se före och efterbilder. Fattar inte att jag inte läst det inlägget förut då det var med i Blommig fredag. Men å andra sidan deltog jag inte alltid.

Kram Anita

Paula sa...

Attans så missade jag Efit fast jag skrivit upp det! Nå, testar på onsdag igen då, skam den som ger sig...
Så mycket fint och gott du visar, men det bästa var säkert barnabesöket, oavsett att du inte vann i spel! Ingen dålig mamma-mat du bjuder på! Måste blivit uppskattat! Önskar dig en fin midsommar, vädret, ja det blir väl som det brukar, varierat och knottigt!

Susjos sa...

Sover du någonsin??! Puh, så imponerad av allt du hinner med på en dag! Nu är det mycket fotboll ja, haha, även här står TV:n på hela dagarna, maken vill inte missa en match! JAg är inte lika intresserad, men ser mer fotboll än jag trodde jag skulle göra!
Grattis till alla dina 2000 inlägg, undrar hur många jag hunnit med, måste kollas upp!
Ha en skön sommar!!!

Eva Trillian sa...

2000! Wow :) Nåja - det förpliktar; nu väntar jag mig MINST lika många till :)