Sidor

11 september 2020

Om man kan bo på ett slott ...


... så gör man såklart det!



Numera är Stjärnholms slott en stiftsgård, men visst är miljön slottslik?



Här bodde landets första statsminister Louis de Geer som barn, undrar om han ofta brukade skrika i Skrikrummet, det enda rum där skrik tilläts? Klart att han gjorde!




Vi spanar in udda skulpturer.



Och bor såhär fint.





Och äter såhär gott.



Sover i dessa härliga sängar.



Och äter denna rejäla frukost innan vi far vidare.

Vårt nästa stopp blir i Peking.

12 kommentarer:

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Javisst ska man bo på ett slott om man kan. Vilken härlig vistelse. Och du är ju mästare på att fotografera mat (till skillnad från undertecknad). Låter härligt att vara ute på turné. Tänk att ni ska åka ända till Kina ;) eller kan det vara Norrköping tro? Hur som helst så ser jag fram mot fortsättningen. Kanske ett besök vid Svartån för en fika?
Här reser jag mest bland tomater, gurkor, chili och paprika. Dagarna går åt till skördeaktiviteter och bloggandet ligger i vila.

Kram Anita

Lena i Wales sa...

Vilken härligt miljö och vilken fantastisk mat!
Gillar skulpturen också.
Dit skulle jag vilja komma.
Peking, tror du ska till Norrköping!
Ha det skönt!

Vonkis sa...

Först undrade jag vad det var för hål din man kikade ner i men sedan insåg jag att det var en skulptur. Fick mig ett ordentligt skratt.

Björnbären är supergoda :-)

Anonym sa...

Läckert och vilken inledning på resan! Peking var spännande men det var kul att försöka klara tunnelbanan på egen hand. Det enda jag inte gillade var säkerhetskontrollen vid landningen i svinottan. 1!! kur öppen som alla resenärer skulle igenom. Hoppas de små bruna 'äpplena' är mogna och ni kan hitta dem. Fanns på frukostbufféen på hotellet. Sanslöst goda - Ziziphus jujuba.

Ha det gott! KRam, Carina

Janicke Henrikson sa...

Fint ställe. Både kursgård och hotell, således?
Maten ser ju toppen ut.

BP sa...

Skrattade gott åt Carinas kommentar. Undrar om du får Zizipus jujuba i Norrköping som jag tror att ni är på väg till.
Bilderna från slottet inklusive maten var fantastiskt fina. En välförtjänt semester som du och maken njuter av gissar jag. Ni måste ha haft rejäla abstinensbesvär efter reseförbuden på grund av Covid-19.

Maribel sa...

Hej Anni!
Det ser riktigt trevligt ut, skulle inte ha något emot att bo och äta där.
Vilken kul skulptur.
Trevlig resa !
Ha det gott /Kram Marika

Susjos sa...

Ser underbart ut! Inte minst maten!
Peking? Låter spännande!
HA det gott!

Maggan sa...

Vilket fint ställe och maten verkar även vara det.Vilken rolig skulptur!Önskar dig en fortsatt trevlig resa och ha det gott/Margareta

Violen sa...

Men det här är ju mina hemtrakter, 15 minuter bort med bil. Vacker och ståndsmässig miljö, därtill god mat! Julbordet är jättefint!
Ha det gott!

Bosse Lidén sa...

Vilket lockande ställe att besöka och bo på. Skrikrum kanske passar för vuxna också. Den där skulpturen såg väldigt levande ut.
Ha de så trevligt i Norrköping.

Mias Mix sa...

Då var ni ju nästan i Gnesta! Trots att Stjärnholms Slott ligger så nära har jag aldrig varit där. Passerat avfarten massor av gånger. Så tack för bilderna! Angående Peking så kommer ju dotterns man från Norrköping så de små gullungarna sjunger ramsor och ropar heja Peking så fort det handlar om fotboll :)
Och du behöver absolut inte ha dåligt samvete för marmeladen. Jag tänkte inte på det och jag var bara så jätteglad att vi kunde ses! Vad sägs om en lång skön höstpromenad med picknick för dig, mig och Annette? Om ditt knä pallar?