Sidor

18 januari 2010

Världens bäste svåger!


Jag fick ett mejl.
- Är du intresserad av att gå på detta?

Och så följer en inbjudan till vernissaget av en exklusiv utställning av Tove Janssons skisser med numrerade tryck som för första gången erbjuds till försäljning. Mingel, snittar och sådant där. Några finlandssvenska kändisar.

Om jag vill gå? Jag känner mig - nästan - som dottern när hon bjöds till kadettbalen.

Och svågern som inte ens tycker om Mumintrollen!

NK i Stockholm firar Mumin 65 år med Mumindagar mellan den 20 januari och den 14 februari. De ska lyfta fram vikten av skapande och kreativitet samt Mumintrollens starka koppling till havet både i skyltfönstren och runtom i varuhuset. Jag kommer att åka dit och kika redan på onsdag, innan kvällens teaterföreställning...

12 kommentarer:

Janicke sa...

Grattis, vad kul för dig!!

Mumintrollet sa...

Men ÅH så fuskigt! Det slår ju faktiskt Thailand, nästan... =) 1 vecka i thailand hade det slått, men 3 veckor. Det är svårslaget det!

Anne-Lie sa...

men måste väl passa dig som handen i handsken;-))

Sara och Mr T sa...

Såg ett inslag i tv om just den utställningen, vad häftigt! :)

Ha så skoj! :)

Anonym sa...

Åh vad roligt:)

Kram Nina

Babsan sa...

Så klart han tänkte på dig som är så go :-)

Cari sa...

Tjejlunch på NK någon av de närmaste veckorna kanske?
Hälsar Cari
PS ordverifieringen nu är "elacrari" när jag tittade som hastigast läste jag "elakacari" :)

Elisa Day sa...

Den utställningen skulle jag vilja se.

Ewa sa...

GRATTIS♥♥ Vad kul, blir lite avis ;)

Britten sa...

Jamen det passar dej väl alldeles utmärkt ♥

emsa sa...

GRATTIS!

Anni sa...

En något redigerad kommentar från Nica:

Men tänkt så bra - och vad lustigt, bloggvärlden liksom gaddar ihop sig. Det här måste ju vara KaosAnnas jobb - http://annaskaos.blogspot.com/jobb. Måste bara vara det.
Tänk, alla hör vi ihop :)
Åååååååååå.... ja, bara ett litet skrik, så du förstår hur mycket jag äääälskar Tove J och allt hon har gjort.
Och hur extremt aaaaavis jag är :) hihi!