Sidor

07 november 2021

EFIT - på väg hem från Gotland

Denna novemberlördag är det dags att dokumentera dagen med en bild i timmen, så jag avbryter mina reseberättelser för detta. De senaste inläggen har varit schemalagda eftersom jag tillbringat höstlovsveckan på Gotland. Idag åker vi hem igen.

07.30
Vaknar på "gubbhyllan"eller "kärleksnästet".
Kärt barn har ju många namn.
Jag har varit på Gotland med dottern
och hennes älskling sedan i söndags och nu ska vi åka hem.
Glasgrejen i fönstret är ett väldigt tidigt alster.

8.30
Dottern stänger av varmvattenberedaren
och förbereder avtappning.
men först ska vi diska.

9.30
Jag har tryckt i mig all yoghurt som fanns kvar.
Puh.

10.30
Nu är vi på väg.
Strax innan Burgsvik.

11.30
På COOP i Hemse gjorde jag världens kap
då de både hade extrapris på Polly
och dessutom rabattkupong.
Killen i kassan blev själv lätt chockad.

12.30
Några ställen vi skulle besökt har stängt denna helgdag.
Andra har öppet.
Vi gör ett besök och dottern köper lite julpynt.

13.30
Vi går åt tre olika håll i Visby.
Jag ska köpa det goda Lusseteet på Kränku,
en tillfällig blandning med saffran.

14.30
Det är en fantastiskt vacker dag
och jag strosar runt på gatorna.

Bonusbild.
Så fint med fuchsian vid Burmeisterka huset.

15.30
Väntar på att få köra ombord på färjan.
Jag kikar i boken jag köpt på loppis i Visby.

16-19.15
På båten.
Jag ser lite film, sover och försöker kolla på hockey/fotboll.
Boken öppnar jag inte.

19.30
På väg mot Stockholm från Nynäshamn.
Jag får skjuts hela vägen hem eftersom pendeln inte går.

20.30
Hemma!

21.30
Ser hockeyn i efterhand.
Dränker mina sorger.
Tur att det gick bättre i fotbollen!

22.30
Övergår till att se bönderna.
Gillar "Backis".
Sedan kommer maken hem från överraskningsfesten för hans bror
och jag lägger in min EFIT innan jag kryper isäng.
Godnatt!

11 kommentarer:

Vonkis sa...

Polly LAKRITS!!!
Varför har jag aldrig sett den tidigare?

Såg resultatet i hockeyn och tänkte på dig.

Den där blå dörren är så fin!

Micke sa...

Ute och ränner mest varje EFIT-dag tror jag minsann :)

Gotland har jag inte varit till sedan 1977 när vi höll på frysa bort 3e veckan i juli.. Konstant 3 plagg på överdelen för hålla värmen den (5-dagars/Oringen) veckan. Avskräckte väl lite :)

Hanna sa...

Åh Gotland, vad härligt! Vilka vackra bilder!

Maribel sa...

Hej Anni!
Var och shoppade med dottern i grannstaden, och där fanns Polly i alla möjliga smaker som jag inte sett förut. Livsfarligt.
Vad skönt med höstlov på Gotland.
Ha det gott /Kram Marika

Carina sa...

Polly är beroendegoda... ..så jag blundar när de där hyllorna passeras :) Är det det som är låg moral tro...

En hektisk dag men roligare att vinterstänga när man är flera tänker jag. Jag får nog ta och besöka ett par loppisar nu snart. Är sugen på att hitta lite gammalt och vackert julpynt.

Kram, Carina

Caroline sa...

Ah, Gotland är fint, var många år sedan jag var där. Mycket att se på den ön.

Polly är livsfarligt godis!

Caroline

BP sa...

Det var en händelserik dag, dessutom med fint väder som bonus. "Ljussättningen" av gatan klockan 14.30 är fantastisk:-)
Skrattade gott åt alla påsar som väntade på dig i trappen hemma - hahaha:-)

Violen sa...

Men det här går ju inte an! Jag har aldrig stiftat bekantskap med Polly så nu får jag reka nästa gång jag passerar en godisdisk. Ska bli spännande att se om tycke uppstår.
Det är alltid skönt att komma en efter en resa och det ser så inbjudande ut hemma i din entré.
Ha det gott!

Annika S sa...

Hej och tack för titten hos mig
Vad mysigt att få vara på Gotland på hösten
Annika

Mias Mix sa...

Polly lakrits har jag aldrig sett, måste provas!! Och resgodis är ju ett måste :) Visby är så mysigt, ett ställe jag kan längta lite till. Ja nu längtar man ju efter att resa överhuvudtaget!!! Kollar också på Bonde söker fru, lite småcharmigt.
Ha det bra! Kram

Bosse Lidén sa...

Din blå dörr är magiskt vacker.
Backis var en av våra två favoritbönder denna säsong. Sedan ordnade det sig när en bonde förstod det som vi i soffan tyckte var självklart. Tjejen från Halmstad var nummer ett. När vår ena dotter berättade i julas att E bytt bostadsadress insåg vi att sagan skulle sluta lyckligt.
Tänk att du fick tur med vädret i november på Gotland. Fina bilder. Kul att läsa. Önskar dig ett fint avslut på 2021 och Gott Nytt År.