Sidor

21 juli 2010

Gräsänka från förorten på dejt i staden

27 grader i skuggan.
Fyrbarnsmamman slet sig från röj, tvätt, målning och allmänt plock i det ensamma förortshuset.
Nyduschad, uppklädd, sminkad stod hon på tåget in mot staden.
Skulle på dejt.


Med en snygg, trevlig, världsvan, humoristisk, pratsam och generös man.
I stadens finare delar.


Först några glas vitt på en stilren balkong...
Här bor en karl med smak för livets goda.


Vi gick till Henrik Norströms B.A.R.
Delade på ett skaldjurfat. Han fick ostronen, jag tog krabban.
Och mera vitt.


Sedan blev det fisk med tillbehör.
- Ska den inte visa tänderna? frågade han och lät fisken gapa.
Mera vitt.

Mycket prat. Mycket samförstånd. Mycket skratt.

Så småningom kaffe & te på Lydmar.
Och en promenad till Centralen där jag missade tåget, bara för att jag stannade och fotograferade obelisken.

Egentligen borde jag vara gräsänka lite oftare...

12 kommentarer:

Anonym sa...

*hehe*
Är du vaken än??

Å så en äkta cliffhängare:-)

Niiiice!

Susjos sa...

Wow så läckert! Vilka bilder,och vilken kväll ;)

Anonym sa...

Vilken ljuvlig dag!!

Camilla (Rantis) sa...

ser ut som du haft en skön dag...
*S*
Var också på centralen igår,
men hann med mitt tåg till Hälsingland som tur va...
*S*

Anne-Lie sa...

Skulle oxå vilja vara gräsänka någon gång;-))
Det där skaldjursfatet skulle jag inte säga nej till! Tur att du inte går på pulver!!!!!

Janicke sa...

Åh, ostron ... ahh ...
Är han ledig den där karln? Fast ostronen skulle han inte få.

Ann sa...

Ser läckert ut!
Va dknepigt, när jag ska skrolla ner för att se vad du skrivit inledningsvis så försvinner texten!

Anonym sa...

Ann och jag har samma problem.
Går inte att läsa inledningen.

KRAM!

Gunsside sa...

Herlige bilder ;)

Anni sa...

Jaså, skrev jag inte att han är ogift? Glömde visst den lilla detaljen... ;-)

Undrar om era problem att se bloggen beror på att bakgrunden byts ut? När jag läser i IE får jag meddelande om det, men inte i Firefox, gissa om jag blivit snopen på fredag om alla bakgrunder försvunnit i mina bloggar? Nu ska jag i alla fall ha laddat ner de nya koderna och hoppas att allt ser ut som det ska - även på fredag!

Ulla PE sa...

Gissar att det var din brorsson du var ute med :)

Anni sa...

@Ulla; Fel Fel Fel!