Sidor

17 juli 2010

Veckans hus - grafitti

Ett lite surt inlägg.
Hedwig vill ha grafitti.
Inte vackra väggmålningar från Bryssel eller Knaresborough.
Inte förhistoriska grottmålningar från Pyrenéerna.
Grafitti.

Jag har en säger en bild av grafitti.


Den är från Riga, på en plåtvägg (inte ens på ett hus alltså!) som skilde järnvägsområdet från bostadsgatorna under en resa jag utförligt beskrev här.
Men världsarv Hedwig, det besökte jag minst fem olika i förra veckan (och minst sex som står på lista för att godkännas) - så där har jag massor av bilder att välja mellan!

8 kommentarer:

Hedwig sa...

Ja jag vet, Anni. Grafitti är ett uruselt tema, men ibland tar även jag genvägar. Min privata situation, som jag inte kunde påverka, under förra veckan tillät inga fantastiska temainlägg. Då fick det bli det som kom först bland bilderna. Jag ville hålla bollen igång trots det.
Du har ju fått veta att nästa tema är ett världsarv - jag ser fram emot det !

Wildhearts sa...

Jag hoppas att vi får se alla dina andra fina bilder en annan gång :)

Ninne sa...

Inget kul, nej, men ditt förra inlägg med timme f timme. Härligt.
Ha nu alltså en skön vecka o njut ensamheten.
Kram Ninne

Catarina sa...

Läser i fatt lite. Är ju inte så flitig bloggläsare längre :-). Du är en njutare på högsta nivå. Färgrik och levande. Av allra högsta slag.

Kram du fina blomma norr över

Babsan sa...

Även jag läser i fatt och tittar på fina bilder.
Graffiti -nej tack...

B i r g i t t a sa...

Vad bra att du ändå hade en graffiti-bild :)
Jag ser också fram emot dina världsarvbilder :)

Mona sa...

Graffiti från Riga. Inte dåligt! Jag skulle gärna vilja besöka Riga. Där ska finnas så mycket att fota. Ska bli kul att sina dina världsarv. Jag har inte besökt något, så det blir inga bilder från mig nästa gång.

ElStiffo sa...

Helt ok med graffiti här tycker jag.