Sidor

12 april 2009

Annandag påsk
















är sista påskdagen, men barnen har fler dagar ledigt. Studiedagar och utvecklingssamtal läggs i samband med lovet.
Vi åt vår påskmiddag idag eftersom äldste sonen varit bortrest och vi själva var på fest på påskafton. Man måste inte alltid hålla så hårt på traditioner! Nu fick barnen måla ägg, de blev som på bilden, men sina godisägg fick de på lördagsmorgonen precis som vanligt. Vi gömmer inte äggen ute i trädgården, utan ritar mer eller mindre otydliga lappar där barnen letar sig fram lapp för lapp till äggen. Eftersom jag fyller äggen får maken rita lapparna, då blir de lite mer ingenjörsmässigt kluriga! Jag brukar utöka godiset med någon present var och i år tror jag att alla blev nöjda. Mellansonen fick en box med tre Alien-filmer, så nu på kvällen har vi anvjutit den första delen, han och jag. Det känns så där lagom kul att sitta ensam på bottenvåningen mitt i natten... kanske ska krypa isäng istället!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu påminde du mig om nåt!

Vart tog mitt minne vägen??
Måtte det inte sitta i håret:-)


KRAM!!!!

Anne-Lie sa...

Jag tycker det är helt okey att rucka lite på traditionerna. Här har vi spridit ut maträtterna lite så igår tog vi svampomeletten till lunch isf vid påskmiddagen.

Fin bild hörru - funderar bara på VEM som använder grönt i din familj;-))

Barbro sa...

Måla ägg är kul. Vi utser ett vinnarägg som röstas fram och vinnaren får vissa fördelar hela dagen.

Nastasia sa...

Jag fixar äggen i olika färg och sedan målas det där på...men inte i år...barnen tyckte faktiskt att det var dax att sluta - undra just VEMS ungar JAG har fått????!!!!!

Kram på Dig Däkan min!;o)

Lallis - liv och leverne sa...

Det är verkligen kul med äggmålning. Men jag får knappast till det så vackert som på bilden. De är riktigt fina!
Kram Lallis