Sidor

02 april 2009

Vi har vår i luften, var har ni er?

Jag hämtade hem yngste sonen tidigare från skolan igår eftersom han inte mår helt bra. Vi skippade simskolan, skulle cykla hem och vara ute tillsammans. Så ramlade en bult ur framhjulet på sonens sparkcykel. Han letade efter den utan resultat, ramlade på gruset, skrapade händer och knä, blev ledsen. Jag tog sparken på min cykelkorg, sonen på sadeln och vandrade hem.

Väl hemma hade tårarna torkat. Efter lite fika framför teven kunde han tänka sig att gå ut igen. Jag rensade bort perennresterna från den största rabatten, klippte björnbären vid växthuset, sopade trädäcket och tog bort presenningen från utemöblerna där, ställde upp alla mina sjuttifjorton blå krukor som legat ner under vintern. Allt tillsammans med en alv (ibland dvärg) som högljutt stred mot fjorton fiender runt om i trädgården. Vilka vårkänslor!

I bersån står dock möblerna fortfarande i ett paket och jag har gott om rabatter kvar att rensa. Vårfixet i trädgården tar sin lilla tid, tur att det blir påsklov alldeles strax!

Maken kom hem tidigt och hann både fixa sparkcykeln, punkteringar, cykellås och handla mjölk innan det blev middag. Nog är väl cykelfix ett riktigt vårtecken?

Ett annat är alla mopeder som plötsligt brummar fram på förortsgatorna. Hej då nattsömn...

-♥-

Jag har fått en fin award igen! Denna gång av Susjos! Stort tack vännen min! Nu har jag två awarder att skicka vidare, gör det i nästa blogginlägg.






9 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Våren har nog kommit, men solen är tillfälligt borta i dag, så jag har ingen lust att ta en ny fyrkant i trädgården att rensa. Det tar sin tid, men vad gör det(?), det är jo så mysigt att få vara ute.

maria sa...

Jajamnesann!!! Här är det VÅR! Var ute igår på en härlig kvällsprommis och kalle koltrast sjöng så vackert överallt! Jag gjorde highfive med Magnus flera ggr om - fick tom lite spring i mina ben. :) Japp sannerligen, våren är här!!

Nastasia sa...

Grattis till ännu en award att lägga till Din samling!
Dessutom kan just "underbart mysig blogg" inte passa bättre än här! ♥

Men visst ÄR det vår nu!!! =D

Nu ska jag sätta mig och rätta 32 st skrivningar...det är just i såna här lägen jag önskar att jag endast hade gett eleverna EN fråga! ;o)

Kram på Dig Däkan min!

Nastasia sa...

Ha! Vi hade inte bara 8 grader igår - näää vi hade 13 och på min balkong med lä och sol var det så pass varmt att jag satt i endast bh upptill!!!

...och Du, näää Du skulle INTE vilja se mig arg - jag LOVAR! ;o)

Nica sa...

Du är värd alla awards i världen!! - låter som en härlig dag du haft. Det hedrar dig, Karl-Oskar :)
Kram

Anne-Lie sa...

Mycket att göra i en trädgård som vaknar till liv♥

Stackars stackars lilla vännen - men som jag brukar säga till mina grabbar "det ska synas att man har levt" ;-))

Kram

Ulla PE sa...

Äras den som äras bör!

Här borde också fixas i trädgården; när kommer du och gör det? Men jag satt på baksidan av huset och åt min lunch idag!

Anonym sa...

Här är soligt och skönt - åt vårens första (och sista?) glass idag...mums!
Jag väntar som bara den på att få kasta mig ner o rensa bort skräpet i rabatterna, men är för mycket snö kvar.
Ibland önskar jag att jag bodde i Skåne!!!
Dom lovar kanonväder i helgen så du får ha de så gött!
Kram/Lotta

Kristina sa...

Här är underbart varmt idag, hos min farmor var det ca 16 grader i skuggan. Det klagar jag inte på, så nu ska jag ge mig ut i solen lite tänkte jag.
Kramar