Sidor

14 mars 2010

Fototriss - fullt

Fullt upp är det. Mitt i min tvåveckors utställning
(med två olika vernissage p g a byte av medutställare)
ska nioåringen firas.
Ikväll var det dags för morföräldrarna, som varit i fjällen, att gratulera:


Fullt med godsaker i långpannan; potatis, morötter, blomkål, 
palsternacka, purjolök, lammkorv, cocktailtomater,
blåa druvor och fetaost - recept från Lotta Lundgren 
(numera känd även från Landet Brunsås).


Fullt med öl bjuds till den goda maten. här finns en digert förråd av bl a belgiska godsaker.
(Och bilden har full skärpa om man klickar på den!)


Fullt med bus blir det när morfar är i farten...



16 kommentarer:

emsa sa...

Ljuvligt!

anki sa...

härliga bilder :-) så gott och mumsigt,, och bus är alltid kul

ha en fin kväll

Anonym sa...

Det var några dagar sedan, så jag har fullt upp att läsa ikapp alla...

Nu är det så att vi ska till huvudstaden och hälsa på Sonen. Han bor i gamla stan just nu. Har du något tips på någon trevlig konsthantverksbutik i närheten kanske?

Kram Kvintia

Jah Hollis sa...

Fin och kul trissvariant.
Belgiska öl är inte så illa.
Jag var själv på studiebesök i Chimay och på ett antal andra platser kända för sitt öl för några år sedan.

Susjos sa...

Men så gott! Å belgisk öl...leffe och jag ♥

Anne-Lie sa...

Men vilken härlig triss du fått ihop! Gillar nog morfars bidrag bäst;-))

Janicke sa...

Det är vår hos dig, ser jag. Härligt!
Jag har vintergäck och snödroppar utanför huset, på den enda snöfria lilla fläcken.

Nica sa...

En kall öl - trevligt sällskap å god mat. Kan det bli bättre? :)

Gudrun sa...

Läste reportaget hos Gunilla, det gav en fin bild av ditt skapande. Synd att det där fina blå fatet sprack, det var verkligen ljuvligt.
Kul att fåglarna uppskattar din konst också.
Kul med busiga morfar.

Ha en bra dag.

Öbon sa...

Ser himla gott ut :-)

wicca sa...

Ser verkligen gott ut och så härligt med en morfar med bus i kroppen (och koppen)!!

Anonym sa...

Haha jag gillar buset,,
Mia

Lisbet sa...

Man ser varifrån dina påhitt härstammar!

Pialotta sa...

Ha.. ha jag måste skratta det kom en kulig kaffekopp in:)) Verkligen kuligt inlägg.. tänk så kul vi kan göra för att glädja andra:)))))))

Pennelina sa...

Första bilden ser ursmaskig ut! Sista var lekfullt härlig :-)

Kram från Pennelina!

Lena sa...

Oj vad gott det ser ut på första bilden...fullt av gosaker... ;)