Sidor

26 juli 2017

En ny ställning till Monthly Makers


Här är min vanliga arbetsplats sommartid i trädgården, så skönt att kunna sprida ut sig. På vintern måste jag tränga ihop mig i min lilla ateljé, då är det betydligt svårare att skapa.



Den här gången skar jag bl a små fiskestugor/badhytter till små tavlor. Efter att de gått i glasugnen borrade jag hål och ritade på fåglar och lite grönt vid millifioriblommorna (den färgen härdas sedan i vanliga ugnen).



Men Monthly Makers tema denna gång är att man ska göra något man inte gjort förut. Till exempel använda en teknik eller ett material eller något sådant. Jag behövde ställningar till mina små glastavlor och de fick bli mitt bidrag till temat.

En tunnare armeringsmatta kapades med bultsax till enstaka rutor med ben, ett antal träbitar som jag sparat från något bygge fick hål borrade och armeringsrutan limmades fast.



Träbitarna filades och betsades (jag passade på att betsa även de bitar som ännu inte borrats hål i)



och tavlorna hängdes sedan upp med små märlor i järntråd. Det svåraste i hela projektet är nog att få märlorna i rätt längd ...

7 kommentarer:

Cari sa...

Vilka söta små tavlor. Verkligen fina.

Alicia sa...

Himla fint blev det och jag gillar särskilt den sista, med det böljande vattnet framför bodarna. Fint med de enfärgade ytorna ihop med millifioriblommorna och dina handritade detaljer, och ställningen är verkligen pricken över i!

Violen sa...

Det klarade du med glans! Så fint det blev!

BP sa...

Så otroligt läckra, fina tavlor! Å då jag är barnsligt förtjust i armeringsjärn så dreglar jag lite över det också. Du är verkligen fantastisk!!! Alla dina verk är otroligt fina, men fiskestugorna gillar jag extra mycket:-)

Eva Trillian sa...

Så fina. Gillar att läsa om allt du skapar - får det att klia i mina amatörmässiga pysslarfingrar :)

Julia sa...

Så snyggt!

Janicke sa...

Så idérik du är, och så snyggt det blev!