Sidor

15 september 2009

Den som reser har något att berätta...

Ett charmigt hotell:

81 rum varav fem uthyrda - vi hade två av dem


Utsikt från ett hotellrum:

När evighetståget rullade fram, fick vi Auschwitzkänslor.


En generös hotellfrukostbuffé:


Något nektarliknande, mjölk, sylt och två sorters flingor


En kall frukosttallrik,
färdig och inplastad i väntan på gästen:


Något fiskliknande (inbakat i omelett?)
och en pirog med något apelsinaktigt.
Randig ost och randigt smör.
Och så ett stekt ägg! Jippie!

13 kommentarer:

maria sa...

Var har du varit?!!!:) spänd av förväntan är jag :)

Mia S sa...

Va ??.. är detta i Svedala ??
Men fy så trist det ser ut, alltihopa !!

Kramen♥

Anonym sa...

Är också nyfiken - var någonstans hittar man så spartanska frukostar - lite vk-tänk nästan...
Utsikten var inte så kul heller ;-)
// Gunnel

Ann/Kattila sa...

Ännu en nyfiken, det var väl inte i Sverige va? Av någon anledning, kanske den färdigportionerade frukosten tänker jag på Tyskland eller måhända något gammalt öststatsland?

Sara och Mr T sa...

Var har du varit nånstans? Du måste berätta så vi andra inte åker dit. ;)

Hoppas din vistelse var bra förövrigt även om hotellet kunde vara mer. :)

Anonym sa...

Jag är precis lika nyfiken som de andra, min gissning faller dock på Polen.Hoppas det var trevligt
Mia

Ulla PE sa...

Men Kattila borde ju veta - att du varit i Riga!

Inte att undra på att det var så många tomma rum, det var en påver frukost. Hur såg rummen ut?

Ewa sa...

Jösses!

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Ingen vidare te-balja heller...

emsa sa...

Hmmm, vardagstacksamhet poppade upp i min förkylda skalle!!

Susjos sa...

Tänkte oxå på Polen...

Artista sa...

...Å du har också rest omkring och gottat dig i upplevelser! Vad roligt!!! Jag blir själv så himla sugen.

Först funderade jag på östtyskland, men kanske inte ändå? Inte idag...
Ungern? Polen?

Janicke sa...

Förra året tillbringade jag fyra dar på spahotell i Jurmala. Din frukost var rena lyxen mot den jag fick. Och middagarna var SÅÅ frugala. Men det är ett fattigt land, jag kände mig bortskämd.
Ölen var helt ok däremot!