Sidor

06 december 2011

Veckans hus - dörrhandtag, dörrtrycken

Här kommer ett (nästan) helt italienskt bidrag, fotograferat under sommarens fantastiska resa. Extra roligt var att Lilleman, 10 år, också började fotografera husdetaljer!

Mycket av det jag visar går väl snarare under benämningen dörrkläpp, men italienska portar har sällan andra handtag än dessa på utsidan. Jag antar att de används både som kläpp och handtag.

Vill ni av någon anledning se enbart handtag fanns det några i ett tidigare Veckans hus-inlägg.


Äsch, jag hittade ju några tyska handtag också, slänger in dem också innan ni tröttnat:


10 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Handtagen som krokodiler var häftiga, men snyggast i min smak var dom helt runda på runa pluppar på!

Öbon sa...

Knackelibang på dörren.
Vem där?
Hannibal
Vilken Hannibal?
Han i baljan

Mitt bästa jag sa...

Otroligt snygga bilder och handtag. Ja jag säger då det Anni! Din kamera går varm på resorna :)
Känns nästan som om just Veckan Hus har utmaningar som du ligger bakom.. vecka efter vecka - så säker i dina tolkningar :) kram till dig

Leena sa...

Hua mig vad många dörrhandtag! Du har verkligen ögonen - och kameran - med dig när du reser. Och fina var de.

Och ögonen var ju skarpa när det gällde mitt vildvin också, visst är det i september som bilden är tagen, till och med mot slutet. Ska nog fuska och rätta till i efterhand ... men alla har nog inte varit lika observanta som du.

Ninja sa...

Det var många modeller på dörrkläppar :)

Hedwig sa...

Suveränt ! Vill ha de flesta. Tänk vilket stilbrott det skulle vara med ex vis krokodilerna på min moderna radhusdörr. Men titta och njuta får man ju lov att göra.
Kul att sonen fått upp ögonen för hus han också.

Elisabeth sa...

Många fina kläppar! Ha dé!

MrsUniversum sa...

Gillar.
Gillar skarpt!

Mona sa...

Visst är dörrhandtag ett kul detalj. Inte går det att tröttna på dem. Otroliga dörrhandtag du visar upp. Handtaget med krokodilerna ser inte ut att vara så bekvämt att ta i, men det är suveränt att titta på!

Christina sa...

Jag tycker också krokodilerna är väldigt häftiga. Tack för titten.