Sidor

09 april 2013

EFIT - en solig men kall vårdag


06.00
Är uppe med tuppen för att vara med på Stadsteaterns biljettsläpp.
Får efter en del krångel biljetterna jag vill ha,
både till Sweeney Todd och Blodsbröder.
Lyckas även hjälpa en väninna som bara kastas ut från sajten.



07.00
Äldste sonen packar lunchen.
Hans rutiner sitter inte som de ska än, en bra bit in på vårterminen.
En liten påminnelse från mamman kan behövas.



8.00
Lilleman fyller på sin påse med torkade äppelringar.
Ibland är skoldagarna för långa, då behövs en liten energidos.



9.00
Jag tinar stenfontänen med varmt vatten
och drar igång den efter nattens minusgrader.
Gläder mig åt ett par kungsfåglar som orädda letar mat.
Nykomlingar i min trädgård!



10.00
Tea time!
(igen)



11.00
Sitter med bokföringen och spanar in iZettles nya portal.



12.00
Äter lunch och passar på att spela över programmen om ABBA till en dvd.
Onödigt att de tar plats på hårddisken.



13.00
Fortsätter med pappersarbetet.
Deklarationsvåndan är stor, som alla år.



14.00
Postar ett antal brev så att de kommer iväg idag.
Tackolov är min brevlåda en av de få som inte tagits bort.



15.00
Har pratat med pappa då det saknas ett antal verifikationer.
Han får gräva fram dem om jobbet ska bli gjort.



16.00
Hör en kråka kraxa ovanligt nära,
tittar ut och blir arg!
Trädgården är en koltrastkille fattigare.



17.00
Ack ja.
Än är jag inte klar.
En del saker tar längre tid än andra.



18.00
Konstaterar att bilderna på min middag inte blev så aptitliga.
Visar den ätmogna ananasen istället.



19.00
Mellangrabben och jag är ensamma hemma, resten är på scouter.
Vi enas om att se filmen In Bruges.
Den är riktigt bra!



20.00
Grabben kollar in lördagens inköp på Delicatos outlet.
Väljer den största av de oformliga amöborna.



21.00
Lilleman visar stolt upp sin tröja som han fått inför sommarens läger.
Så fin!



22.00
Limmar ett silverhänge på en sekunda glascabuchon.
Den går inte att sälja, men jag tycker om den
och tänker använda den själv.

Och sedan tar den tidiga morgonen ut sin rätt.
Jag har en lång dag i butiken framför mig,
så det är bäst att jag kommer isäng.
Go'natt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att se andras dagar, Så olika man lever sina liv.

Freja sa...

Oj, den här grejen måste jag oxå testa någon dag, så kul att följa med dig under en dag!

Pockethexan sa...

Han e verkligen klok din "lilleman"
som tar med sig energitillskott när han ska till skolan...o gott ser det ut att vara.

Du kanske har märkt att jag inte har varit så på G den senaste tiden. Tyvärr har jag haft ett smärtskov (började hos tandläk. så det blev dubbel bedövning både i munnen o till det i "skräpet i ryggen). Det har börjat klinga av o som tur är räckte det med mina extra morifintabl. för att häva skovet för jag vill INTE läggas i på sjukhus igen där har jag varit så det räcker!
Jag får höra av mig när jag kan ut o resa igen för jag e så nyfiken på våra konstverk om det kommer att duga till ett armband? Har du något hemma el. kan vi köpa av dig sen om vi vet om vill ha i silver?

Kramis från en Pockethexa som inte helt har fått kraften tillbaks för jag har inte klarat av dragningen ännu...den kommer men inte nu för nu måste jag vila igen.

Kattis sa...

När jag var ung och snygg, då hade jag Sven på skattemyndigheten som redde ut allt det där som jag kom med i en skokartong... Nu har Sven gått i pension, och jag tvingats bita i det sura äpplet och lärt mig att deklarera!

Anonym sa...

Jodå, rekomenderar endomondo. . . .

Anne-Lie sa...

Ska öppna mitt brev från skattemyndigheten nu - må gott!

Vonkis sa...

Är det egentorkade äpplen?

Janicke sa...

Så snyggt och innehållsrikt, än en gång.
Jag fick bryta efter några timmar, blev en stökig dag. Tar nya tag nästa gång.

Anni sa...

@Vonkis; Egentorkat, ja!

Kakan sa...

Här hände det mycket under en dag...
Vårkram Kakan