Sidor

21 april 2013

EFIT - första riktiga vårsöndagen



00.30
Tar dagens sista penicillintablett.
En envis tandinfektion ska bort.
Jag har tackolov inte ont.



06.30
Har till min förvåning vaknat och är pigg!
Dagens första tebalja på g.



07.30
Sitter i morgonsolen på min veranda och läser.
Det är som att sitta i en djungel.
Eller lustgård.



08.30
Har läst klart boken
som var intressant, lärorik, poetisk, ibland svårläst,
exotisk, mustig, gripande och tankeväckande!



09.30
Skär gamla brödrester i bitar till fåglarna.



10.30
Gör frukost till Lilleman.
Han har varit vaken på sitt rum ett bra tag.



11.30
Kan lägga ytterligare en surdeg till handlingarna.
Kanske dags att ta av pyjamasen också?



12.30
Städar i växthuset.
Planterar ut rosmarin, citrongräs och olivört.



13.30
Njuter av mitt blåa krokushav.
Med blekgula inslag.



14.30
Tar tåget till stan.



15.30
På Berns, i Spegelsalen.
Det ska bli författarträff med Dina Nayeri
(vars bok jag läste ut på morgonen)
och svenska Golnaz Hashemzadeh.



16.00
Bonusfoto på Dina Nayeri.
Hon är väldigt intressant att lyssna på.



16.30
Lämnar Berns med en signerad bok.
Glömde ta med min egen så jag köpte en till.



17.30
Hemma.
Äldste sonen visar ett dataspelsmusikvideoklipp på sin platta.



18.30
Middagsfix.
Hungrig.



19.30
Vandrar runt i närområdet.
Lämnar beställda manschettknappar till en kund.
Pratar med två trädgårdsentusiaster för att höra
om de är med på årets trädgårdsvisning.
Hittar cykelnyckeln i fickan och inser
att jag tog cykeln till tåget, men bussen hem.



20.30
Packar upp nödvändigheterna som
inhandlades på Konsum när jag hämtade cykeln.



21.30
Ser första programmet med bidragen till Eurovision.
Faller för Nederländernas låt med Anouk!



22.30
Tar en bit av Nigellas goda clementinkaka som jag bakade igår.
Slutar här.
Tack för idag och god natt!

9 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Å jag som fick för mig att EFIT var i lördags, blev riktigt sur när jag efter halva dagen missade den å sen var det igår! Gillar din djungel!

annasaviga sa...

Vilken underbar dag! Skrattade gott åt cykelfadäsen, ibland är man virrig.

Kakan ser så god ut, måste leta upp receptet och prova.

Pumita sa...

Såå många fina bilder! Och så har du läst boken, för att inte tala om författarträff. Kul! Jag har den liggandes här och kommer kanske igång imorgon. Ska bli spännande!

Janicke sa...

Njuter av din dag, stiligt som vanligt. Fint att få se en större bild av din djungel.
För andra gången på kort tid dyker boken upp, så jag måste väl läsa jag också.

Pumita sa...

Sv: Tack för din kommentar! Jättekul att få veta lite mer. Jag hade inte hört ngt om boken innan jag fastnade för det fina omslaget... och titeln gjorde mig nyfiken förstås.

P.S. Snopet med cykeln... Gillar din nyckelring skarpt!

Sirpa sa...

Ser ut som du haft en härlig EFIT-dag!

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din efitdag

Kattis sa...

Idag letade jag länge efter bilen min på skolans parkering, tills dess att jag kom på att den var inne på verkstaden för byte av däck...

Kakan ska bakas! :)

Micke sa...

Härlig djungel du har!
Skrattade gott åt cykeln med :)

Finns ju de som tappar bort bilen på stan med..