Sidor

06 november 2015

Sån't som är fint ihop. Eller var.


En kväll i slutet av maj/början av juni. Pärlbusken blommar som mest och matchar min mörklila syren. Tillsammans matchar de blåregnet och husets (en gång) vita snickerier.



Rosen Etude och ormroten är ljuvliga tillsammans i augusti. "A perfect match! "



I arkivet har jag två kombinationer som inte längre finns. Men oj, så jag njöt av mjölkklockan och rosen American Pillar. Rosen dog en vinter då väldigt många klätterrosor dog här i Stockholm.



Och min älskade Hurdalsros som var så vacker tillsammans med deutzian. En tålig, härdig ros som bara dog. Så sorgligt.

11 kommentarer:

Villrose sa...

Perlebusk og syrin - gosh!
Ha en fin helg!

Tant Otteskrufv sa...

De lever i minnet än, de där rosorna som försvann de knaskalla vintrarna. Och mjölkklockor... Fint!

Maribel sa...

Så fina kombinationer, och ditt blåregn är fantastiskt.
Ha en fin helg!

Leena sa...

Så synd om de vackra rosorna, speciellt underbar tycker jag att Hurdalsrosen är. Perfekt ros för Törnrosas slott. Men även de överlevande kombona är vackra och blåregnet - WOW! Ha en skön helg!

Unknown sa...

Perlebusk, syrin og blåregn - helt nydelig! Hvis du vil at jeg skal sende deg frø av min lys gule akeleie, send meg adressen din til denlykkeligehagen@gmail.com. God helg!

lavendia sa...

Åh vad mycket fint!! / Britt

Gunilla sa...

Underbara kombinationer.
Blåregnet skulle jag gärna vilja ha men det klarar sig inte här.

Trevlig Helg

Meta sa...

Så vackert ditt blåregn är jag vill också att mitt ska ta sig så där.
Härliga bilder överlag att njuta av
Ha det gott
Kram Meta

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Oj så vackert det var! Sorgligt att rosorna dog då de var så stora och fina.
Skön söndag på dig!

Janicke sa...

Mmm, jag njuter. Vill sticka näsan i alla blomkaskader. Min klängros är också étude, så fin.

kissed by an angel sa...

Oh my, Anni, these are so wonderful impressions of your beautiful garden and your house!!! The colours in the first picture are so enchanting and your roses make me speechless...It's so sad that they are gone...