Sidor

26 november 2015

Vad gillar jag idag, tro?


På torsdagar ska man gilla saker. Eller bilder. Eller nåt annat. Nån annan.
Så jag gillar att jag hann med allt jag skulle göra på stan idag. Nästan.
Hann hämta paketet på Indiska och samtidigt köpta små söta adventstjärnor på extrapris. Och kom ihåg att använda min bonus på hela 25:-.
Hann inom galleriet för att kolla om jag och två kollegor ska ställa ut där nästa höst.
Hann inom butiken med allt tungt glas jag släpade på. Hann assistera vid julskyltningen i fönstret.
Hann hämta ut Lillhunkens oboe i Instrumentförrådet som bara har öppet vissa tider. Där finns den snygga väggmålningen på bilden. Den gillar jag.



Kom sent till keramiken. Var okoncentrerad eftersom Mellangrabben återigen har halsproblem. Fick tag i vårdcentralen och fick sköterskan att säga till en läkare att skriva en remiss till öron/näsa/hals på akuten. Gillar att det faktiskt går att få vården att göra det de ska, att lita på en när man vet vad som gäller. Gillar att min lilla pappa erbjöd sig att återigen köra grabben till akuten och satt där i tre timmar. Gillar att mottagningssköterskan inte brydde sig om att remissen inte kommit, när hon hörde hur sonen lät och läste hans journal. Gillar inte att han återigen hade dubbla halsbölder. Nu är han här hemma hos mig igen, med 40 graders feber och uppsatt för operation av halsmandlarna i nästa vecka.

Så det är väl inte konstigt att jag var okoncentrerad på keramiken? Att jag inte gjorde en enda ny sak. Att jag mest kladdade glasyr och inte ens kan se om den vita glasyren täcker den vita leran. Att jag inte riktigt orkar bry mig om det blir fult.

Dessutom fick vi veta att kursledaren slutar till jul. Jag som just anmält mig till våren!

Och hasselnötterna jag använde till middagen var härskna.

8 kommentarer:

Cari sa...

Kan inte gilla hela din dag.
Håller tummarna för att sonen snart är pigg. Och att operationen ger bra resultat.

BP sa...

Dagen började i dur och slutade i moll med andra ord. Å sååååååå bra att han blir av med dessa totalt onödiga halsmandlar som inte är till någon nytta. Å vilken snabb operationstid! Grattis till den. Den är sonen verkligen värd!

PS. Tack för tipset om tofsreflexerna på Designtorget. Köpte en i tisdags och är mycket nöjd:-) Bloggvärlden är fantastisk ibland:-) DS.

Violen sa...

Tråkigt slut på en dag med som började så bra! Hoppas sonen inte mår alltför dåligt fram till operationen, skönt att han blir av med de elaka tonsillerna snart och bli pigg igen till det är dags att fira jul!

Anita Malta sa...

Gillar att du, mitt i allt detta, eller snarare till slut, dessutom hann med att dela med dig av din dag till oss andra ;-)

Paula i pörtet sa...

Haha, det var nästan gilla - ogilla - gilla - ogilla, o sånt är ju livet i stort!

anemonen sa...

Inte alls för när det gäller barnen är det de som är nummer ett. Det vet jag om någon. Så inte konstigt alls. Jag hoppas dock att han får tid för op snabbt för som han har haft det kan inte vara någon hit. Krya på er.

lavendia sa...

Inte mycket positivt. Hoppas det blir ordning på sonens hals. / Britt

Janicke sa...

Fint att gilla det som är värt att gilla och att inte låta ogilla gälla hela dan. Trots den förfärliga halsen, menar jag. Brrrr att råka ut för detta. Hoppas nu verkligen att han blir av med eländet för alltid.