Sidor

01 november 2015

Sushi, Halloween och höstlovslunk


På fredagen pyntade jag på farstubron. Hade en del godis hemma till lördagens utklädda besökare. Hellre det än att försöka skrubba ägg från falurödmålad panel, vilket inte är så enkelt. Ett år fick vi brevlådan igentejpad och fattade inte varför vi inte fick någon tidning på flera dagar.



Nu skulle busarna minsann få visa att de vågade stå för sin utklädnad!



Och när man har ett välfyllt förråd av spindlar, kulor, fladdermöss, glitter och konstgjort spindelnät är det inte så svårt att dekorera inne heller.



Nyinköpta glittriga spindelbroscher passade bra in.



En svart duk och långa remsor av spegelglas fick bli botten till dekorationerna.



Och de knappt påbörjade nyårsljusen passar även den här helgen.



Lidl sålde pasta med lämpliga figurer. Köttfärsbiff och tomatsås åt vi till.





På fredagskvällen hade Äldste sonen två vänner på besök och de gjorde egen sushi. I mängd.



Lillhunken och jag lämnade bottenvåningen åt ungdomarna och satt i ett sovrum med vår middag. Färdiggrillad kyckling med pommes åt vi med fingrarna direkt ur ugnsplåten och öl/läsk halsades ur flaska/burk. Lillhunken fann sig snabbt i upplägget!



Så har jag hunnit med en del glasfix också. Där ingick bl a att pensla separator på loppisköpta rostfria bunkar i olika storlekar. Dessa kommer jag sedan att kunna forma mitt glas över.

Och jag har sovit ut om morgnarna. Fler höstlovsdagar åt mammorna!

15 kommentarer:

Stare Ström sa...

Du var väl förberedd för helgen!

Violen sa...

Oj så mycket pynt! Förstår att det var inspirerande att använda det på bästa sätt! Jag fastnade mest för Lidls pasta, krass som jag är!
Ha en skön kväll!

HelenTh sa...

Jag kan tänka mig att det var skoj att dekorera, speciellt när du hade så mycket lämpligt material hemma.

Monica o Jacob sa...

Oj oj här var det Halloween för hela slanten, läckert
Vi får inga besök längre grannbarnen är vuxna
nu och dom få nya är tydligen hundrädda.

lavendia sa...

Hu så hemskt! Låter mindre farligt med kyckling och pommes frites.
Jag kan inget om glas, så jag får nog läsa litet mer på din blogg.
Att pensla t ex krukor med separator (som jag trodde hade med mjölk att göra) och sedan göra glas i formarna? Glas är ju väldigt varmt - ja ja jag får nog läsa litet mer.
Du fick användning för dödskallarna direkt ser jag. / Britt

cissi sa...

Måste ju säga att det var lite kul bus att tejpa igen brevlådan, själv har jag klarat mej trots att jag alltid glömmer att köpa godis!
Ha en fin vecka!

Mia Eggimann sa...

Fint och kusligt. Jag hade köpt massa godis men ingen kom och knacka dörr, eller så hörde inte ungdomarna det. Jag åkte till dottern.

BP sa...

WOW! Vilken partaj! Fantastiska bilder, speciellt makron!

Men jag hade nog också hållit mig till gammal hederlig sushi. Man vet vad man får liksom;-)

Mias Mix sa...

Ja alla mammor skulle ha höstlov!! Vad fint du har pyntat! Frågan är om de vågade ringa på dörren?? Här kom inte en enda unge. SÅ godiset som jag hade köpt fick jag o mannen offra oss på :) Mysigt att äta middag så där enkelt i sovrummet ibland. Ha en fin vecka!!

Unknown sa...

Du har verkligen gjort halloweenfint. Undrar lite hur du använder bunkarna och varför de måste målas?
Det är viktigt med sömn emellanåt.
/Kiki

Husbilen-Ellen sa...

Du hann med mycket, men det kanske var för skön sovmorgon! Elisabeth

anemonen sa...

Så skall en riktig hallowen se ut. Tjusiga dekorationer. Själv firar jag den inte men hade jag varit yngre hade jag nog klätt ut mig för det är om inte annat så kul. psst gör det fortfarande vid påsk hehe. Jättetrevlig helg för dig och de dina som andas omtanke och kärlek i massor.

Marit Johansson sa...

Oj så avancerad utsmyckning :) jag är verkligen helkass på att fira halloween. Vi har också haft ett härligt höstlov, det var så skönt!

Anne-Lie sa...

Snacka om att alltid go all in :)
Kram

an angel at my table sa...

Vad härligt att ungdomarna gör egen susi. Åh vad synd att höra att din otroliga hurdalsros har dött!!! Den måste ha haft några år på nacken? Jag ska verkligen försöka att komma när du har öppen trädgård och du är så välkommen när jag har min som jag gör reklam för på bloggen! Allt gott Mari