Sidor

16 september 2009

Fototriss - avlång

Fick sms med veckans trisstema när jag
var på resande fot i Riga med omgivningar.
Just på söndagen tog vi tåget till Jurmala och promenerade runt
bland såväl söndagsklädd lokalbefolkning som strosande turister.



Överallt såldes bärnsten i olika former.
Nog är halsbanden avlånga där de hänger!



En avlång bänk längs den (av)långa gågatan,
uppbyggd av avlånga rumpvänliga träbitar,
behagligt patinerade.



Avlånga ölglas med svalkande innehåll satt fint
i sommarvärmen på en restaurangbalkong.

Fler trissar ser ni här.

17 kommentarer:

Nina Xi Fotoblogg sa...

Din tolkning är jättebra! Älskar bärnstensbilden!

Jack sa...

tack för din kommentar, dina bilder är okså fina. Jo visst har jag en avlång hund och jag funderade ganska lönge på om han skulle få vara med eller inte.

Cina sa...

Fina bilder men av ngn anledning gillar jag den lååånga rumpvänliga bänken bäst

Anonym sa...

Fina bilder. Jag fastnade för bärnstens-bilden. Färgerna återkommer snyggt i bilden på öl-sejdeln.
Svar: Anledningen till att jag lägger text rakt över bilderna är att försvåra för dem som stjäl bilder. Om någon tar/lånar min bild så syns det vem som har tagit bilden.
/Bibbi

Bluewhiskey sa...

Tackar och niger för kommentaren hos mig. Och jag fastnade direkt för bärstensbilden den har så härligt ljus :)

Britten sa...

Kramar till dej vännen ♥

Susjos sa...

Så bra bilder som vanligt! Vackert ljus :)

Emma sa...

Det är helt rätt av dig att på lördag är det dax för mig att kliva in i "fru"-världen. Fjärilarna i magen har tillförskaffat sig oanade proportioner!

Anne-Lie sa...

Bra jobbat - själv lyckades jag inte mobilisera mig på söndagen även om jag oxå fick smset! Det gungade alldeles för mycket på hemresan;-))

BP sa...

Jätte kul att du kikade in på min blogg. Å vilken tur att jag kollade dina fina avlånga bilder nu också.
Riga och Jurmala: Där var vi i 10 dagar ifjol (på spa-hotell i Majori) och bara njöt. Riga är en härlig stad och Jurmalas sandstränder är härliga. Allt detta kombinerad med billig mat och dryck: perfekt!!!

Babsan sa...

Välkommen hem! Nöjd med presenten?

Cumulunimbus sa...

Älskar bärnsten - och därför ditt första foto :)

Gissar att du köpte på dig några sådana?

Och tack för kommentaren!

Anonym sa...

http://dagarmedme.blogspot.com/


Jag är här nu...å pralinen i magen...

Jah Hollis sa...

Fina bilder på veckans tema. Det avlånga ölglaset ser inbjudande ut. Hur smakar det lokala ölet?

Majsan sa...

Härliga val av bilder till veckans tema.. bänken blir min favorit

Susanne Lindén sa...

Härliga bilder! Favoriten blir bänken.

Mikabella sa...

Åh vilken härlig triss i både färg och form! Vi ses i nästa triss, och jag tittar säkerligen in igen innan dess ;)