Sidor

29 september 2009


Så kom den till sist.
Hösten.
Efter en fantastisk sommar.
En fantastisk september.

Idag tog jag på mig strumpor.
Ställde undan sandalerna.


Igår tittade jag på fru Anka och de andra fruarna.
Fascinerande.

Sa till äldste sonen att vi kunde lära oss ett och annat.
Jag tränar på att prata med sådan där sävligt långsam röst som en fru har
och han tränar på att säga att hans mamma alltid är snygg, som en annan frus son sa.

Tyvärr tror jag inte att någon av oss klarar det.

Vi klarar inte av fruarna överhuvudtaget.
Men det är skönt att få lite distans.

Det är väl därför de här programmen sänds?
Lyxfällan, städprogrammen, Anna Skipper och fruarna.
För att vi ska känna att så där illa är det i alla fall inte hos mig....


Och när jag skriver detta får jag ett sms från Fighter/Tindra som äter choklad.
Och tänker på mig.
Och ger mig distans.

Jag ska banne mig träna på att inte klaga på hösten.
Eller på vintervädret.

Med sävligt långsam röst.

14 kommentarer:

Ann sa...

Så lustigt, jag skulle till jobbet och hade tagit på mig tofflor och inga strumpor. Vände i dörren-frost på bilrutorna-då är det nog strumpdags. Så de fick debutera idag.

Kollade med mina kvarvarande killar också på Svenska hollywoodfruar igår. Distans ja visst!

Ha en skön tisdagseftermiddag i höstvädret!

Nastasia sa...

Näää inte ska vi klaga på hösten inte!
Och inte på Fru Anka heller, för hon är minsann klipsk i matematik!
De hemlösa i LA sitter på gatan och då kör minsann 9 milj pers förbi och om de ger dem EN dollar var så...jag då får de ihop...ehh...NIO milj dollar!!! Och detta har minsann blivit en INNEgrej i LA. När de suttit och tiggt i en dag och fått ihop många tusen (var blev nu miljonerna av???...) dollar, så kliver de in i sina skiiitsnygga och sviiindyra mercedesar och åker hem till sina STOR och FINA villor!...det är nämligen så att det ÄR en innegrej att SPELA hemlös och fattig...bara så vi andra inte tror något annat...dessutom har ju en så´n fantastisk kvinnosyn tycker jag!...suck...dubbelsuck!

Hoppas hon stoppar i sig MYCKET chåckela, våran Fighter!!! =D

KRAM på Dig däka lilla! =D

Samtal från min trädgård sa...

Och till och med jag har tittat på Fru Anka troget varje måndag, brukar annars nästan bara titta på nyheter. Men detta är kanske för att jag får mig ett gott skratt eller kanske för att det är så långt ifrån min egen vardag som tänkas kan, vem vet?
Hur som helst nu blev ju även jag sugen på choklad, måste ju svara upp emot Fru Ankas bild av svenska kvinnor...!

Anonym sa...

Jag kollar och skäms med ett leende, på deras vägnar. Ack,ack så dum man kan bli om man gifter sig rikt!? Tur min gubbe är fattig....
Jag har gått med i fb men gick in "fel" väg och klarar inte lägga till dig nu. Ny mailadress har jag:
katlapisen@hotmail.com

Kram♥

Anonym sa...

Men va i jösse namn....nu blev jag anonym också.
Det är såklart datasnillet Ann-Charlotte

Anne-Lie sa...

Men du! Du kanske ska sluta klaga när chokladen är slut - oj glömde! Det är den ju aldrig;-))

Pockethexan sa...

Hon kom hem, lite frusen o lite deppig...

<;}

Babsan sa...

Jag har plockat fram termobyxorna ikväll för vi har skogsdag i morgon och jag tänker inte frysa hela fm.

Har jag berättat att jag är upptagen i helgen? Tyvärr!

Tea Lady sa...

Vad roligt att du är med i min tävling - stort lycka till!!

Och jättetrevlig att du följer min blogg, jag följer din!

Kram
Lena

Emma sa...

Än så länge tycker jag att hösten börjat bra, träden är undebrart vackra och vädret OK. och det är fortfarande ljust när man kommer hem. Men sedan kommer det värsta...så då får vi öva ordentligt tills dess...=)

Anonym sa...

*hehe*

Ulla PE sa...

Vi har haft en fantastisk sensommar, det är väl inget konstigt att det sedan blir höst?

emsa sa...

Din bild gör hösten väldans vacker!!
Har missat allt om Anka.. men tror faktiskt inte jag behöver sörja va?
Däremot suger jag i mej allt som vår tindrande stjärna strålar ur sej!! Tänk så varm man blir fast det är höst!!

Britten sa...

Var ju också "tvungen" o kolla på fru Anka och dom andra fruarna....:-)...kan inte göra annat än o skratta !!!!!

Nope, har INTE börjat med strumpor än, går fortfarande med jeansen uppvikta och tunna skor...♥