Sidor

27 september 2009

Fototriss - utblommat

EFIT och fototriss samma söndag - puh.
Skrockar gott när jag ser dagens fototrisstema; utblommat.
-Lätt som en plätt, säger jag kaxigt till maken.
Går ut i trädgården.
Vadå lätt?
Allt blommar ju!
Det är fortfarande sommar i Stockholm.
Och sol.
Dessutom blåser det, så när jag väl hittar lite utblommat är det svårt som sjutton att få bilderna skarpa.

Lavendel
underbara väldoftande vackra blommor
fyllda av fjärilar
och drömmar om Provence


Stockros
fleråriga höga tacksamma
(ja, de tvååriga är vanligast)

Klematis
jag har närmare tjugo olika, tror jag
tidigblommande, senblommande
men de flesta är småblommiga

26 kommentarer:

Janicke sa...

Mmm ... ♥

Marie sa...

Sista som en vacker fågelstjärtsplym gillar jag bäst.

Nilla sa...

Vilken fin lavendelbild! Jag har också lavendel och rosor idag och har också som fortfarande/igen blommar! Ha det bra.

Nastasia sa...

Vackra bilder!...men jag som då är så himla BRA på det där med växtligher...*hrmlrmm*...fick en mygga eller nå´t i halsen...
Nåväl, jag hade ju helt klart sett att den sista bilden föreställer en fågel"rumpa" minsann! ;o)

Anonym sa...

Superfina bilder, du måste ha en bra kamera.
Mia

kaxi sa...

Fin triss, stockrosen ser ut som en giftig mun:) Men jag tittar på övriga bilder - WOW! Det är snyggt med blått.

Princexswe sa...

Läcker triss. Mittenbilden gillar jag lite extra.

maria sa...

:) svårt att välja.... men stockrosen ser så där härligt mystisk och inbjudande ut på en och samma gång :)

sista bilden påminner om hur mitt hår ser ut just nu...:)

eva b sa...

Härliga bilder, inspirrande...! Gillar sista bilden bäst! Ser ut som en dunvippa!

Gunilla sa...

Jättehärliga bilder på utblommat.
Clematisen får ju väldigt dekorativa fröbollar det blir ju som en andra blommning.

Ha det gott
Gunilla

Lasseivomma sa...

Jo du, ibland är det inte så lätt som man tänkt sig. Tycker att också du lyckades bra. Jag är särskilt förtjust i din stockros.

Denise sa...

:) Tack så mycket. Blåste väldigt mycket här oxå så jag tog lite bilder ut mitt arkiv i ställer för att vara ute och svära över att bilderna inte blev som jag ville.
Gillar din nummer 3, fluffig och fin.

BP sa...

Suveräna bilder!!! Ett proffs har tagit dom antar jag :-) Tvåan är min favo.

Majsan sa...

Underbara bilder. Stockrosens utblommade rester är oerhört vacker.

Anonym sa...

Vackra foton på din blogg! Och vilka fina smycken.
Trean blir min favorit den ser så spröd och skör ut, men så vacker.
ha en bra vecka!

Jack sa...

tack för din kommentar, jag måste bli bättre på att besöka din blogg lite oftare. du har så underbara bilder. Blir nästan sjuk när jag ser din header...

Zippo sa...

Tackar för kommentaren.
Känner igen bekymret med vinden och blommor som blommar :-)
Hur som helst så var det en jämn triss med fin fina bilder du presenterade.
Måste jag välja en favvobild så blir det lavendeln.
Ha det gott.

/Zippo

ViDu sa...

Tre väldigt vackra foton. Tvåan ser nästan utomjordisk ut. Sista bilden är min favorit. Den ser så mjuk och fluffig ut.

Cumulunimbus sa...

Jättefina bilder! Lavendeln var riktigt fin, inget smetigt frömjöl här inte :)

OF SPRING AND SUMMER sa...

Vilka fina bilder på Utblommat!!

NatureFootstep sa...

vad roligt att du vet namnet på dina utblommade. Jag har tyvärr inte klurat ut vilka det var jag plåtade.

Din bästa idag tycker jag nog är stockrosen. Riktigt läcker.

Monkan sa...

Vilka häftiga blommor (utblommade blommor) man kan ha om man har trädgård :-) Favorit i din triss är lavendeln, som bild, annars är klematis den märkligaste blomman, jag fattar inte alls hur den kan ha sett ut innan utblomningen.

Själv är jag hänvisad till stans parker... Eller till Hötorget, där mina tulpaner var köpta, men de kan nog ha varit av bra kvalitet ändå, det är nog lite av ett lotteri att handla där...

Kul EFIT-inlägg, önskar att jag nån gång skulle ha tid att vara med.

Anonym sa...

Lite utblommat har du även i Stockholm. Stockrosen såg verkligen mysig ut. De övriga utblommade var också vackra så du kan ju njuta länge än även om det inte är fullt blommande.

/Avsändare Margareta

Ninni sa...

Clematisrufset är min favorit av dina utblommade bilder. Jag tycker de små bollarna är så charmiga. Vilken fin blogg du har! Jag kommer säkert tillbaka ;)
Må så gott!

Nukke sa...

Fina bilder !!!! 3. blir min favorit !

Anonym sa...

Läckra bilder. Min favorit blir Klematisen. Den är ju lika vacker utblommad som i blom. Hur får du dem att överleva. Min sa tack och adjö i augusti och vissnade ner. Har antagligen gett upp helt. Tyvärr.
/Bibbi