Sidor

04 september 2009

Som det kan bli...

Mellansonen var hos skolsköterskan igår, blev vägd och mätt. Jag fick lappen med resultatet och skrattade gott. Hade ingen aaaaning om att han var kort och rund! Hehe.

Sedan slog det mig. Denne smale kille som nu är jämnlång med mig, väger fem kilo mer än vad jag gjorde i min ungdom. Hur sjutton såg jag egentligen ut då?

Och hur ser jag ut nu?

Som det kan bli...

Fick tips om en underbart fin film av Lasse Hallström som jag inte sett. Hittade den på LoveFilm och såg snabbt till att jag fick hem den inför helgen. Ska åka på tjejhelg på landet. Mat, vin, film, snack, mys... Jag ansvarar för filmerna och tyckte att det skulle passa med en Hallströmare. När jag på torsdagen, samma dag som filmen kommit i brevlådan, tittar igenom tv-tidningen ser jag att just denna film ska gå på tv på lördag.

Som det kan bli...

Två spännande fotbollsmatcher går också i helgen. Jag får väl dämpa min fotbollsnördighet och gilla läget. De spelar ju inte annorlunda bara för att jag inte tittar. Och egentligen är det ju världsligt. Jämfört med vänskap. Nästa år har vi känt varandra i 30 år. Undrar om vi ska välja annat resmål då?

Ikväll går Brokeback Mountain också. Den såg vi på bio, jag fick det i present av just detta tjejgäng. Nu får den spelas in på dvd.

(ps Mamman i förra inlägget fick en redig ask hemgjorda praliner från Ejes choklad igår kväll. Som det kan bli...)

12 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Inte visste jag att din grabb var så attans rund det har du aldrig sagt innan;-))

Ha en härlig tjejhelg - jag har ju familjehögtidshelg jag;-))

Har precis bakat två kladdkakor där jag hackade ner Marianne godisar!

Janicke sa...

Önskar dig en superduperhelg med vännerna!

Nastasia sa...

Det kan jag tala om :
De vackraste glittriga ögon!
Ljust lockigt hår!
Söt som socker!
...eller varför ska jag förklara hur Du ser ut nu?? Ställ Dig framför spegeln, så ser Du det själv! =D

Chockladen var Du väl VÄRD efter gårdagen! Hälsa maken att han GÄRNA får glömma nå´t till mig också....för jag tycker också om choklad!!!

Tänk att jag inte alls uppfattade sonen som en så´n kort liten tjockis! ;o)
...faktum är att han bannemej hade varit värre än jag ju! =D....OM det nu hade stämt förstås.

Razzy sa...

Hoppas du får en jättehärlig helg :)

Kramiz♥

Mia S sa...

Problem med tangenterna !?? fick inte fram några åååå ! Men nu så !

Visst är det kul med vänner som funnits med så länge :)

.. och så får det bli en Hallströmare i morgon, så får det bli.

Kram och mysig tjejhelg önskar jag ! ♥

Ann sa...

Ha ha, så det kan bli. Tur att verkligheten var en annan. Fotboll ja, kl 19 börjar matchen mellan Sverige och Norge, den måste ses! Vad härligt med så lång vänskap! Ha det kul i helgen!

Susjos sa...

Ha en mysig tjejhelg! Jag har sett "En dag i livet",en toppenfilm! men har visst glömt att det var Lasse hallström soom gjort den,men självklart,när jag tänker efter,så är det Hallström som gjort den!
Blev superglad att få se Brokeback mountainigår kväll igen,tårar flödade...den är så fin!
Använder mej också av "Lovefilm",visst är det toppen att få film hem i brevlådan!
Kram !

Anonym sa...

Ja det var en trind och kort kille du har,,hihi..Hade du kul på tjejhelgen?

Samtal från min trädgård sa...

Kul med lappen, kan komma det roligaste från det hållet faktiskt!
Funderar själv på LoveFilm, hinner aldrig se någon film, när jag vill.

emsa sa...

Hoppas du haft riktigt go tjejhelg på alla vis!!

Ulla PE sa...

Fick du blommor också? Tror jag måste lära min man lite grann. Men han skulle bara säga att han aldrig hade glömt sushin till mig...

Anonym sa...

Nu har jag kikat in här i din blogg:-) Vilket jobb du lagt ned! Verkligen superfint! Jag har passat på och läst både här och där i den, svårt att sluta... Pussa din korta trinda son, ha, ha, så det kan bli! Kram från Löken