Sidor

09 maj 2015

Bland molnen i Italien


Jag tillhör inte dem som fotograferar så himlans många himlar. Idag är det molnfritt i Stockholm, så det blev till att gräva i arkiven när Fototriss vill se moln.

Och jag blir smärtsamt påmind om hur fort tiden går. Den här lille godbiten är nu 174 cm och 14 år. Här står han i vårt hotellrumsfönster vid bergskanten och ser ut över den magnifika utsikten över Medelhavet.



Nästa dag vandrade vi upp bland molnen innan vi tog oss ner till havets nivå. En mäktig vandring som kändes i hela kroppen dagen därpå. Underbart! Ni ser väl hans lilla huvud bland ormbunkarna?



Ett annat hotell på samma resa. En mindre krävande sysselsättning än bergsvandring väntar och utsikten har sin tjusning, den också.

17 kommentarer:

cissi sa...

Bilden på molnen som speglar sej i poolen är fin! Skulle gärna hoppa i där! :)

Anette sa...

Herlige bilder! Det siste er min favoritt :)

Madde sa...

Håller med ovanstående :-) Sista bilden,, så fin:-)

Violen sa...

Trevlig sammanhängande triss! Första bilden blir min favorit och förstår att den har några år på nacken!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilken härlig bild den sista!!! Härligt trissat!

Barbro S sa...

Härliga molnbilder, fin liten kille i det gröna landskapet och spännande poolmoln, nästan lite spöklika :).

Eva Trillian sa...

Gillar variationen i bilderna :) moln - men så väldigt olika!

Vi i Kasperian sa...

Att vandra bland molnen - jag tycker att mittenbilden är alldeles särskilt fin. :)
Och jo, huvudet syns allt bland jätteormbunkarna. :)
Berit E

Mias Mix sa...

Att vandra bland molnen är en speciell känsla. Och vad de växer våra kära barn...trots att vi inte blir en dag äldre...
Sista bilden är jättehäftig! Så läcker. Kan nästan se en döskalle där bland molnen i poolen :)

Anneli - A'la Foto sa...

Annorlunda tolkning där den första blir min favorit då jag verkligen gillar de molnen! :)

Janicke sa...

Suveräna bilder till temat, som vanligt. Skulle vilja simma bland molnen!

BP sa...

Som du säkert förstår tar jag sista bilden som min klara favo;-)

Hittade inte heller några roliga himlar att lägga upp, för igår såg jag inga moln och idag är allt grått.

KajsaLisa sa...

I andra bilden är du ju inne i molnet och fotar. I den sista fångade du molnen på ett annorlunda sätt, snyggt.

Åke sa...

Kul med speglingen :)

Semester & Mat sa...

Va läcker sista bilden var, då när molnen speglas i poolen.

Tatjanis sa...

Får lite semesterlängtan :-) poolbilden är superläcker!!

/Tatjanis

kissed by an angel sa...

Yes Anni,They grow so fast...Yesterday my niece was a baby and now she is ten years old...
Your photographs are so great!!! The first two pictures are wonderful and tell such a great story!!! I like it very much!