Sidor

03 maj 2015

Långhelg med mys och kurs


På torsdagen/Valborgsmässoafton träffade jag en väninna i Sundbyberg, vi fikade och kikade in på två loppis. Hon fyndade en norsk emaljbrosch, värd 700:- för blott 75:-.
På fredagen slöade jag.
På lördagen blev det utflykt till Wenngarns slott, norr om Sigtuna.



Där serverades en kakbuffé som vi inte åt.



Men vi njöt av de fina miljöerna.



Och de magnifika takmålningarna!



Sedan gick vi runt bland de andra byggnaderna, såg bryggeriet, bageriet, Hotell Anstalten och köerna till matserveringarna.



Vi fick sitta ute i snålblåsten invirade i filtar. Efter kanske tjugo minuter fick vi våra pizzor, men jisses vilka pizzor det var!





Sedan frös jag så kopiöst att inte ens provsmakningen av diverse chiliprodukter kunde få mig att bli varm. Jag köpte en stor hortensia som maken fick släpa till bilen, sedan åkte vi hem och tände en värmande brasa!
På söndagen höll jag kurs i lusthuset, men den dagen har ett helt eget inlägg med Ett Foto I Timmen.

9 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Blir alltid lika imponerad över dina välfyllda helger. Å inte vilar du på vardagen heller så!!!

Semester & Mat sa...

JA nog skulle det vara värt att frysa för dessa pizzor...

Susjos sa...

Alltså..de där pizzorna!!!! dregel.....

Eva Trillian sa...

Frukosthungern slog till vid synen av de där pizzorna :)
Förstå att du blev frusen om ni satt ute så länge - än är det ingen sommar!

Janicke sa...

ÄÄÄÄLSKAR bilden av kakbuffén!!
Där knäppte du i precis rätt sekund.

Violen sa...

Borta bra men hemma bäst, skönt att tina upp vid en värmande brasa!
Det suger lite när jag ser dina bilder, vill se mig omkring men kommer inte så långt ännu.
Ha det bra!

Mias Mix sa...

Som vanligt en helg full av kultur och mänsklig värme! Men även lite kyla i just detta inlägg, tycker inte om att frysa... Men pizzorna ser goda ut! Och vackra takmålningar. Har du varit i Versailles? Helt makalösa takmålningar där, de skulle du gilla!

anemonen sa...

Hoppsan så mycket vackert, och så god mat! Hur kunde du motstå den där kakbuffen? Vilken karaktär!

kissed by an angel sa...

Wonderful insights!!! It looks like a great weekend and a very beautiful, old castle :)