Sidor

28 maj 2015

EFIT - och migrän


Kl 08
Kommer jag på att det är EFIT.
Jag har nyss fyllt på fågelmaten,
vilket hackspetten gillar.

Kl 09
Har jag redan glömt att fota.
Fick migrän igår och är inte helt klar i skallen.

 

Kl 10
Njuter jag av barnteckningar.
Är det möjligen Förskolans dag idag?

 

Kl 11
Öppnar jag i butiken.
Mitt glasfat står centralt i den blåvita skyltningen.



Kl 12
Ringer jag in en beställning.

 

Kl 13
Bläddrar jag i tidningar och blir hungrig.



Kl 14
Har jag bl a sålt två fårskinn.

 

Kl 15
Krusar jag paketsnören.



Kl 16
Spelar jag wordfeud mellan kunderna.

 

Kl 17
Är Läkerolen slut och jag har slagit sönder en av mina glassaker.
Det är inte min dag.
Mobilen är den jag använder till barnens samtal.
Min smartphone ligger gömd,
för det sker en hel del stölder i butikerna.

 

Kl 18
Stänger jag, räknar kassan
och gör alla papperarbeten.
Väninnan ringer mitt i räknandet.
Vill att vi ska ses i sommar.
- Hmmm, säger jag, min första obokade helg är i oktober ...



Kl 19
Låser jag och går hem.
Tror jag.
Men det är ju inte min dag.
 
 

Kl 20
Står jag på centralen för andra gången.
Förra gången kom jag på att jag glömt kameran i butiken.
Det var bara att åka tillbaka.

 

Kl 21
Har Lilleman och jag äntligen fått middag.
Det visar sig att hans pappa aldrig kom hem för att laga mat.
Och att det inte fanns något att värma i kylen.



Kl 22
Är vi rörande överens om att vi är värda hallonsorbet.
Och jag ska lägga mig tidigt.

9 kommentarer:

Micke sa...

Ingen direkt höjdardag detta.. Hoppas du fick sova bra.

Janicke sa...

Tuff dag. Säger som Micke, hoppas du fick sova och att det är bättre idag. Hallonsorbet är en god tröst!

Frolic-Eirin sa...

blir nok bedre i morgen....

Nette Cecilia sa...

Vissa dagar är nog sådana man helst vill glömma .När jag läser att du har migrän är den hormoniell eller stressmigrän .Jag lider av stressmigrän all min stress lägger sig i nackmusklerna ,jag äter förebyggande medicin och går på massage regelbundet .Trevlig helg ,Nette

Marit Johansson sa...

Vilket vackert fat med hjärtat på. Jag har själv testat EFIT men det gick väldigt dåligt, du har fått till dina bilder från dagen toppenbra. Jag inspireras :)
Jag heter förresten surtanten på wordfeud!

Anette sa...

Så fine bilder! Håper du føler deg bedre i dag :)

Mias Mix sa...

Hoppas resten av helgen blir bättre! Migrän är verkligen inte kul. Min huvudvärk försvinner ofta av tabletterna, men jag blir så slö och lite borta i huvudet... Jättefint glasfat!
Låter både roligt och lite stressigt att ha alla helger uppbokade. Glöm inte vila mellan varven :)

BP sa...

Nej, det var då verkligen inte din dag. Men med tanke på alla vändor ska du ha en stor eloge att du lagade en så fin middag åt er. (Har ni ingen take away där ni bor;-) )

Du gillar jag högt tempo, så att ha alla helger inbokade till oktober är nog "normal" för dig. Själv skulle jag inte klara det. Tur att vi alla är olika!

kissed by an angel sa...

You have deserved your raspberry sorbet ;)