Sidor

24 maj 2015

Vissa helger är bättre än andra


Ja, ni känner kanske igen principen numera? Tjejmiddag på fredagen. Jag kan varmt rekommendera den här salladen (länk)!



Keramik på lördagen. Den här gången hade jag förberett mig och bara öste på med produktionen. 36 blommor, 16 plattor och en 12-delad totempåle fick jag fram. Sedan hälsade jag på Mellangrabben som flyttade hemifrån alldeles nyss, vi gick på Hemköp och fyllde på matförrådet ... sedan tog jag med honom hem.



Vi bjöd in min mamma på middag i lusthuset och så såg vi Mums-Måns lägga Europa för sina fötter.



Mellangrabben sov kvar eftersom det fanns lediga sängar då maken och Lilleman var på hajk. Han fick lite bär och annat från frysen att ta med sig till lägenheten. Sedan har jag njutit av ekorrar och solsken. Skurit glas, grävt i jorden och pratat med en ny trädgårdsvän. En bra helg, helt enkelt!

12 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Tjejmiddag :) det verkar vara en skönt ofta återkommande njutning! Gillas!
Önskar dig en fin start på en ny vecka efter vad som verkar vara en riktigt fin helg!

Mias Mix sa...

Ja du mitt minne är lika bra som hos en guldfisk! Nu när jag ser det igen kommer jag ihåg :)

Låter som en mysig och skön helg. Underbart att Måns vann :)

BP sa...

Låter som en helt perfekt helg - å vädret var ju inte fy skam heller:-)

PS För en gångs skull vann rätt låt i ESC. Hade bara velat ha Israel lite högre upp, men man kan ju inte få allt här i livet;-) DS.

Husbilen-Ellen sa...

Du har haft en toppenhelg! Ha en bra vecka också! Elisabeth

Semester & Mat sa...

Låter verkligen som en kanonhelg!
SParade ner receptet på salladen, den lät ju riktigt god :)

Susjos sa...

Mysigt!!! Måste kolla in länken till salladen :-)
Själv är jag lyrisk och euforisk och jag vet inte vad!!Tack för fina kommentarer på min blogg :-)

Barbro sa...

Ser ut att vara en sallad för mig. Ska kopiera receptet och testa.

Så jag undrar du ska använda dina fina keramikblommor till. Är det till trädgården?

TantGlad sa...

Tjejmiddag så trevligt och vilken mumsig sallad.

Grattis till vår Måns åxo.
Ha en fin ny vecka nu.
Tjingeling

HelenTh sa...

Det låter som en verkligt trevlig helg! Vilken tur du har som har så nära att du bara kan åka och hämta grabben som flyttat hemifrån. Lite svårare när de flyttar långt men snart kommer den utflugna sonen hem för att jobba i sommar... längtar!

Violen sa...

Låter som en trevlig och innehållsrik helg! Så fint att ha den utflugne sonen inom hämtavstånd, det blir tomt och lite tystare i huset när familjen minskar. Salladen ska jag prova. tack för tipset!
Ha det bra!

anemonen sa...

En helg med fart och fläkt det här men samtidigt lite konstnärlig verksamhet som är så avkopplande.

kissed by an angel sa...

It sounds after a wonderful family weekend!
I'm glad for Sweden :)even if this isn't really my show...;)
It's important to have joy...so we should enjoy every of these good moments :)