Sidor

16 maj 2015

En vandring i svartvitt


vår båtfärd i Wales bodde vi två nätter i Llangollen. Den strålande vackra dagen vi tillbringade på orten vandrade vi en historisk tur som jag funnit på nätet. Den tog oss bland annat förbi ruinen Valle Crucis Abbey, resterna av ett av alla de cistercienserkloster Henrik VIII förstörde under sin galna reformation.



Målet för vandringen var slottsruinen Dinas Bran, högt uppe ovanför byn. Vi var ganska möra när vi väl kom upp på toppen efter tre timmars vandring.



Då var det underbart att sitta ner med picknicken och drycken och bara njuta av den fantastiska dagen och den makalösa utsikten.

Och ja, den var än bättre i färg!

22 kommentarer:

Anette sa...

Det måtte være en fantastisk opplevelse. Nydelige bilder :)

Arja sa...

Halloj!
Vilken upplevelse och kan bara tänka mig dom i färg :O) Klosterbilden var galet snyggt i s/v.

Violen sa...

Vilken upplevelse, väl värd ömmande muskler skulle jag tro! Jättefina bilder genomgående!
Trevlig helg!

Per-Anders sa...

Jättefina bilder. Wales ser ut att vara ett spännande resmål.

Emelie sa...

Så fint! Vilken utsikt, och jättefin bild med ruinen :)

Unknown sa...

Supersnygga bilder!!

TantGlad sa...

Finfina bilder.
Ha nu en fin fortsättning på den här lördagen.

Hejsvejs!

Cari sa...

Vi gick inte dit upp. Borde vi nog ha gjort.

Anonym sa...

Vackra bilder från äventyret som gör sig alldeles utmärkt fint i svartvitt.

BP sa...

WOW - alltså dessa fantastiska vyer hade jag hellre velat se i färg måste jag säga. Men nu är det i stället min fantasi som får jobba.
Riktigt mäktigt landskap, precis som alla beskriver Wales.

Mias Mix sa...

Vilken vandring! Fantastiska bilder och jag förstår att de är bättre i färg. Men första bilden tycker jag gör sig väldigt bra i svartvitt!

Vi i Kasperian sa...

En sån upplevelse!
Klart finare i färg kan jag tro, men bilderna är njutbara även så här. :)
Berit E

KajsaLisa sa...

Du får fram kontrasterna fint i dina svartvita bilder.

anemonen sa...

Ja det verkar vara en himmelsk plats det där. Något för mig kanske fast klättringen kanske jag får avstå. Tack för din berättelse.

Leena sa...

Vackert och en vandring jag gärna skulle gjort. Trots att det är jobbigt så är ju belöningen stor.

Lena sa...

härliga bilder

Susjos sa...

Jösses så snygga foton!!

Nica sa...

Älskar dem i svartvitt. Filmiskt. Snyggt - lite mer ödesmättat och vackert :)
Pös

Rantamor sa...

Vilken resa du har gjort, och vilken vandring, förstår att det var möra kroppar som kom hem den dagen.
Men lönen var ju dess större med en sådan utflykt.
Skulle nog gärna se dom bilderna i färg.

Tjingelingen från Rantamor.

Semester & Mat sa...

Vilka härliga bilder!

kissed by an angel sa...

Such fantastic views of this amazing landscape!!! It's so beautiful in black and white...it must look adorable in colours...

jeanette sv sa...

Jätte fin triss och vilken vacker bild på ruinen.