Sidor

10 maj 2015

Kreativitet och mättnad


På fredagen flyttade jag ut mina hibiskusträd i trädgården. Det tog hela dagen att städa upp på verandan där de stått under vintern. Hoppas att det inte blir frost, träden är ganska chockade av flytten redan nu.



På lördagen var det dags för keramik, för första gången på många veckor. Jag glaserade det som var skröjbränt, men fick inte till något nytt. Var inte inspirerad och kände mig faktiskt mätt på lera. Jag gick hem två timmar före kursslut. Är inbokad en gång till, men ska fundera på om det räcker nu.



På söndagen bakade jag tre sorters bullar; en med blåbärssylt och kardemumma, en med hallonsylt och vit choklad och en butterkaka med vaniljfyllning.



Sedan höll jag kurs i lusthuset för tredje söndagen i rad. Imorgon åker alla deltagares alster in i ugnen!

7 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Var sak har sin tid! Tur att du har glaset i ditt hjärta!

Mias Mix sa...

Vilka stora ståtliga hibiskus du har! Håller tummarna att de inte dör.
Fina bilder från din helg. Ha en skön vecka!

Violen sa...

Varför inte byta ut keramiken mot bullbak någon gång ibland, båda kräver gott handlag och inspiration!
Håller tummarna för att frosten uteblir, vore synd om dina hibiskusar fick påhälsning!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Fantastiskt vilken härligt kreativ helg. Önskar att jag hade den energin jag också. Och vilka hibiskusträd! Säger bara Wow, vad coolt :)

Eva Trillian sa...

Så mycket kreativitet att det även blev bullar :D Gott! Så kreativ vill jag bli i helgen som kommer!
sv: Tack! :)

Leena sa...

Vilka fina hibiskusar! Rent otroligt. Tråkigt om de de blev skadade av frosten men denna vår är ju inte av denna värld. När man precis tror att det ska bli varmt och gott så vaknar man till frost. Men nu ska det väl bli varmt, i slutet på veckan ... ?

kissed by an angel sa...

Swedish pastries look very yummy :)