Sidor

18 september 2016

Äntligen vernissage!


 Japp. De senaste veckornas slit och fix och experimenterande ledde fram till helgens begivenhet i Gamla stan.



Tillsammans med två kollegor ägnades fredagen åt att göra i ordning vår gemensamma utställning. Vi har ställt ut tillsammans förr, men detta var första gången i denna lokalen.



Det tog en stund att fundera ut hur allt skulle hängas och visas, men vi blev alla så nöjda med resultatet!



Redan på fredagskvällen kunde vi ha smygvernissage, After Work, för de som jobbar i stan och kanske ville göra annat i helgen. Prick kl 17 stod min äldsta väninna i dörren med en stor blå hortensia. Hon köpte min omgjorda skål i blårutigt.

Den har en egen historia; när Lena Philipson deltog i ESC med "Det gör ont" spanade hon in killen som sjöng det grekiska bidraget. Själv spanade jag in golvet under honom och skissade snabbt upp ett mönster. Gjorde två fat i olika storlek och eftersom det går att forma om glaset upp till tio gånger hade jag nu format om ett osålt fat till denna vas.

Och gissa vad? Jag har fått beställning på att forma om det större fatet också. Kruxet är bara att den formen sitter fast i ett annat glas ... jag måste försöka få loss den ...



Så hade vi vernissage på lördagen och den vitglaserade kvinnan fick nytt hem.




Den här talvan såldes till en göteborgska som gick förbi på gatan och föll pladask för den.



En gul flaska köptes av min stamkund som hade full koll på att det var vernissage.




Idag lämnade jag kollegorna lite tidigare och tog Djurgårdsfärjan över vattnet.



Promenerade förbi Gröna Lund som lockade med korta köer till attraktionerna.



Målet var Cirkus och Fantomen på Operan. Jag var nog en av de första som köpte biljett (p g a ett skrivfel i reklambladet som jag löste) och fick salongens bästa platser!



Efter föreställningen och de stående ovationerna tog vi Djurgårdsfärjan tillbaka till Gamla stan i kvällssolen.



Bara att tacka och ta emot för denna underbara helg!

10 kommentarer:

Mias Mix sa...

Grattis till fantastisk försäljning! Så roligt 😊. Och den där skålen är ju helt underbar! Kul att få så bra idéer. Härlig avslutning också. Hoppas nya veckan blir lika bra. Kram

BP sa...

Vilken lyckad vernissage och stort GRATTIS till försäljning och beställningar!

Ingen dum avslutning av helgen heller på Cirkus med två fina båtfärder i det fina vädret. En kanooooon helg med andra ord!

Beppan sa...

Så trevligt med vernissage och bra försäljning!
Härligt att få kredit för kreativiteten.
Avslutningen var ju perfekt också.

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken härlig helg! Att få ställa ut är ju hur härligt som helst och dina konstverk är värda att få all uppmärksamhet! Jag älskar den gula flaskan!! Och sedan se fantomen på operan! Oj vad avis jag blir! Fina bilder rakt i genom!

Helen sa...

Din helg låter helt fantastisk! Grattis till ett lyckat vernissage och den blårutiga skålen är helt fantastiskt läcker!

Violen sa...

Grattis till framgången med vernissage och försäljning! Av alla vackra föremål fastnar jag för den gula vasen, den är superläcker! Den väcker mitt habegär!

KajsaLisa sa...

Miljön gav fin inramning till ditt glas, den blåa skålen var nog min favorit.

Eva Trillian sa...

Grattis till lyckat vernissage och fina biljetter till föreställningen!
Att få åka Djurgårdsfärjan är ju en extra bonus ;)

anemonen sa...

Toppenfina alster ni hade där och jag förstår att folk köpte flera av dem. Fantomen den är hur bra som helst men det var längesedan jag såg den men minns den med glädje. Tur med platserna. Tack för du visar oss de fina bilderna från vernissagen.

Trädgård i Torslanda sa...

Hittade hit först nu. Vilka fina alster. Gillar särskilt din "leaf lady".
Hälsning Helene