Sidor

25 september 2016

En bra helg, helt enkelt


En skön helg som förkyld gräsänka. Efter att ha städat ur galleriet i fredags var jag bara hemma och låg i en hög i tevefåtöljen resten av den dagen. Maken åkte till Prag på morgonen (tur för honom att jag väckte honom eftersom han försov sig!) och sönerna packade och for iväg på hajk i skogen. Lördagen beskrev jag i gårdagens EFIT, men de supergoda musslorna i Pernod, grädde och fänkål visar jag här.





Idag mår jag sämre än igår, men har hållit glaskurs i lusthuset. Och som alltid är kursdeltagarna så glada och nöjda när de åker hem! Idag följde en femåring med som bonus, så då passade jag på att visa henne trädkojan och lekstugan och vattenfallet och ...

Nu väntar en vecka med obokade dagar, men bokade kvällar. Massor av olika aktiviteter på gång, så bort bort bort med snuvan!

14 kommentarer:

Åke sa...

En helg för dig alltså :)

anemonen sa...

God mat det är livet det. Det vore trist om vi inte kunde njuta livets goda rätter. Härliga glasbitar i glada färger och så spännande med glaskonst. Själv är jag uppväxt i ett glasbruk nästan. Vi bodde intill och i hyttan var vi allt som oftast. Jag hoppas du tillfrisknar fortare än kvickt för inte är det kul med dessa förkylningar som grasserar nu. Tack för du trots allt orkade med helgbilden.Inte utan att jag blir sugen på att testa på sådant här hantverk men då skall man ha någon som kan lära ut det inpå knutarna.

Eva Trillian sa...

Ska genast kolla din din EFIT :)
Krya på dig!

BP sa...

Här fastnar jag helt klart på musslorna. Kan föreställa mig doften av Pernod och fänkål, därtill den "avvikande" musselsmaken. Dregel, dregel!

Maken din blir åtminstone inte smittad om man säger så. Men du, krya på dig!

Razzy sa...

Krya på dig. Kram

KajsaLisa sa...

Ser gott ut, har du testat musslorna hos Akkurat någon gång? bacon och crème fresch med pommes och majonäs vid sidan är en höjdare. Gärna ned med en mörk belgare.

Helen sa...

Jag har varit däckad i förkylning hela veckan, är lite bättre nu men inte alls helt kry. Jag hoppas verkligen det går fortare för dig att tillfriskna. Duktigt att ändå genomföra glaskursen! Krya på dig!

Mias Mix sa...

Krya på dig!! Inget roligt att vara snuvig. Men ganska skönt att vara själv då och bara kunna ta det lugnt.
Såklart dina deltagare är nöjda, de har ju så bra och trevlig värdinna/kursledare :)
Ja då blir det inte lätt att tajma om du jobbar 4 dar på en månad, men jag får hojta till om jag ska upp till stan igen. Säljer du bara kurser där deltagarna kommer fler gånger? Eller är det möjligt att ha en kurs/aktivitet vid bara ett tillfälle? Tänker på tiden i ugn och så... Annars är det ju en kul idé om någon fyller jämnt och man ska hitta på nåt :)

Beppan sa...

Attans så trist med förkylningen.
Hoppas den ger sig nu så du orkar med allt spännande i veckan.
De där musslorna ser väldigt goda ut.

Borgmästaren sa...

Någon gång emellanåt kan det vara skönt med en helg för sig själv. Inte för att jag haft det på flera år eftersom barnen är rätt små än, men det blir ändå lite annorlunda när min man är borta, som i helg. Lite annan lunk helt enkelt.

Tack för tips om Nutella och jordnötsglass. Kan tänka mig att det blir en bra kombo med sött och salt.

Så himla kul också att se EFIT! Det måste jag hänga med på nästa gång, men lyckades inte se vilken nästa dag blir men om cirka två veckor räknade jag ut. Får inte glömma det.

Anneli - A'la Foto sa...

Ja usch, bort med sjukdomare och elände! Jag förstår att dina glaskurser är uppskattade! Du är ju en mästare på det! Musslor däremot är inte min kopp av te!

Lisbet sa...

Ibland brukar du smitta ner mig här i bloggvärlden. För ca tre år sedan var vi ofta sjuka... Hoppas du blir frisk snart.
Jag förstår att dina kursdeltagare är nöjda med vad de fått lära sig, det skulle jag också vara!
Kram

Barbro sa...

Inte kul med förkylningen, hoppas det känns bättre!
Du verkar ha så mycket kul för dig att jag förstår att du vill hålla dig frisk.

Livet genom bilder sa...

Hoppas att du har kryat på dig nu