Sidor

24 september 2016

EFIT - en gräsänkelördag


Dag för Ett Foto I Timmen igen. Jag är ensam hemma hela helgen, maken är i Prag och de hemmaboende sönerna på hajk. Så här har jag det då:


8.00
Drar upp rullgardinen.
Har sovit som en stock.
Förkylningen känns inte lika mycket längre.

 

 9.00 
Drar igång stickan med alla Bruces skivor.
Ska plocka och fixa i lugn takt i några timmar.



10.00
Tar hand om squashskörden.
Strimlar och fryser in.

 

11.00
Plockar bort kräftpynt och keramik ur lusthuset.
Ska hålla kurs här imorgon.

 

12.00
Lägger in alster från torsdagens kurs i glasugnen. 



13.00
Köper alltid Dijonnaise i Frankrike,
majonnäs blandad med dijonsenap.
Nu provar jag att bre den på lax.



14.30
Har åkt till stan med mina föräldrar.
Beundrar fontänen vid Norra Latin.
En bit bort står min svägerska och väntar.

 

15.00-16.40
Ser Benke Rydmans moderna tolkning av Nötknäpparen. 
Gillar den skarpt!



17.00
På Duvel Café.
 Vi ska äta lite också.



18.00
Efter ett kilo musslor i Pernod
passar det bra med en chokladmousse i tre färger.



19.00
Hemma i ensamheten igen.
(Det är inte så mörkt som det ser ut att vara på bilden.)

 

20.00
Har hittat årets upplaga av
The Great British Bake Off (Hela England bakar) på Youtube.



21.00
Hämtar en flaska rött i källaren. 
i Kalvehave bodde vi i påskas.



22.00
Har pausat Hellenius.
Claes Eriksson och Jan Rippne ska ju ska vara med.
Dags att titta!



23.00
Konstaterar att klockan i mitt arbetsrum återigen går fel,
trots byte av batteri.
Sekundvisaren står och hackar.
Ungefär som jag, alltså. 
Snyter mig och kryper i säng.

11 kommentarer:

Hanna sa...

Meeeen vad god den där desserten såg ut! Yum!

Nette Cecilia sa...

Händelserik dag hos dig .Vacker fontän,trevlig söndag ,Nette

Vonkis sa...

Gillar fontänen. Innan jag skrollat ner hela bilden trodde jag det var en närbild på en maskros :-)

Ullöss alltså, blir bara att köra igång då.

Charlotte sa...

Vad vackert ni har det i ert lusthus!
Ja, visst är fontänen vid Norra Latin vacker? Ser ut att ha haft en jättehärlig lördag.

biaweb.se sa...

Vilka vackra konstverk du gör! Kollad runt lite och blev extra förtjust i de platta ölflaskorna!

Eva Trillian sa...

En dag fylld med händelser - men lugn, för att vara du? ;)
Hoppas verkligen förkylningen ger med sig, omedelbart!

Mias Mix sa...

Du har orkat ganska mycket för att vara förkyld. Men när det är roliga aktiviteter så orkar man ju så mycket mer :) Snygg fontän. Desserten ser mumsig ut. Visst är det toppen att kunna pausa TV:n - bästa uppfinningen! Sen spolar man förbi all reklam!

Janicke sa...

Åh de där musslorna! Och senapen! Synd att jag inte visste om den när jag nyss var i Nice.
Härlig dag trots snuva, krya på dig ♥ Hasselörten väntar.

Majsan sa...

Det ser ut att ha varit en händelserik EFIT-dag.

Knäet är mycket bättre. Tack för omtanken :)

Karoleen sa...

En Bruce-sticka var inte dumt! Jag kör Bruce på Spotify eller på skivor men har ofta bara Bruce-dagar =)

Tinna sa...

Vilken härlig dag du hade, i din ensamhet... Ljuvligt vacker fontän!