Sidor

18 januari 2017

En era är över


Idag har jag haft det åttionde och sista utvecklingssamtalet med ett barn i grundskolan. Fyra barn, tio års grundskola och två samtal om året. Något enstaka av dessa har maken gått på.

Och tänk att detta var ett av de allra bästa! Tro mig, jag har varit med om många urusla samtal. Klipp och klistra-modellen är inget jag rekommenderar, men en lärare som faktiskt bryr sig om eleven på riktigt - det är guld värt!

Firade milstolpen med att köpa tulpaner och hår till mina huvudkrukor.

Ikväll ska vi iväg på nästa gymnasiums Öppet Hus. Snart är den tiden också över.

3 kommentarer:

BP sa...

Då jag inte har några barn har jag inte gått på utvecklingssamtal. Men är glad för din del att du var nöjd medd lillhunkens lärare som brydde sig om honom.

Olga T sa...

Det förstår jag är en milstolpe! Vad bra att det sista samtalet blev så bra. De där samtalen är inte lätta och min erfarenhet i läraryrket och som förälder, säger mig att det är många faktorer som spelar in för att de ska bli bra.
Dina blomkrukor är underbara!

Eva Trillian sa...

*High Five* :) Grattis - välkommen till andra sidan av grundskolan!
Gillar huvudkrukornas nya hår - lite vår känsla :)