Sidor

23 januari 2017

Seeeg helg


Förutom lördagens gymnasieskolebesök (finns i min EFIT) har jag inte gjort någonting speciellt den här helgen. Fortsatt att sortera ut cd-skivor, lite halvhjärtat. Hittat ett litet vårtecken, men snön lär väl komma tillbaka i februari.



Upptäckte att duken låg kvar i växthuset. Den hade effektivt sugit upp fukt och mådde inte så bra. Hoppas att den går att rädda.



En morotskaka är nog det enda nyttiga (!?!) jag åstadkommit denna helg. Har lite för mycket som tar energi omkring mig just nu. I Dagens Nyheter i veckan använde de ordet krockkudde och det var en bra liknelse. Jag känner mig som en ganska tilltufsad krockkudde just nu. Ni som har åldrande släktingar nära er kan ana en del av problemet, men sedan får ni skruva åt lite till.

Nåja. Ikväll ska jag på bio!

14 kommentarer:

Violen sa...

Tror det är välgörande med en och annan seg helg. Men det är klart, känner man sig som en tilltufsad krockkudde är det kanske inte så kul!
Morotskakan ser förförisk ut, mums så gott!
Ha en bra kväll ! Hoppas du gillar filmen!

Stare Ström sa...

Det är väl ovanligt för dig att ha en ledig helg!!!

Beppan sa...

Liknelsen med krockkudden var bra! Ibland känner jag också mig som en sådan. Just nu t ex. Hur hade man tid att jobba??
Sugen blev jag på att baka morotskaka. Måste kolla om jag har allt hemma för det. Tack för tips!

Eva Trillian sa...

Fint att ana vårtecknen - men vi får väl, tyvärr, räkna med bakslag - det är ju trotts allt bara januari ;)
Hoppas verkligen att duken går att rädda - men ännu viktigare är att det går att rädda dig. Det är slitigt att vara krockkudde även när det inte skruvas till extra! Hoppas du har hjälp och någon avlastning!
Morotskaka är säkert full med vitaminer, antioxidanter och annat som hjälper dig hålla dig stark ;) Unna dig en extra bit, eller två, vetja!

Nette Cecilia sa...

Vet nog hur det är med krockkudden sjukdom och död är aktuellt alla dagar nu .Hoppas du kan rädda den fina duken ,kramen Nette

BP sa...

Tyckte väl att du hade en extremt lugn helg när jag kommenterade EFIT igår. Nu kommer förklaringen. Att vara krockkudde för olika åtgärder med gamla släktingar är inte roligt. Antingen tror man att man gör för lite och får dåligt samvete, eller så känner man sig tvungen att hjälpa till, vilket tar bort många glädjestunden som man såväl behöver för att må bra själv.
Catch 22 skulle jag säga. Hoppas det lugnar ner sig för dig...

Åke sa...

Morotskaka oj så gott!!! Hoppas duken går att rädda :)

KajsaLisa sa...

Morotskakan såg god ut.Bio funderar jag också på, det var länge sen.

Helen sa...

När det är mycket runt omkring är det hälsosamt med en seg helg. Försök ta vara på de chanser som kommer till att vila och återhämta kraft.

Morotskakan ser fantastisk ut, nästan lite jobbig att titta på för mig som försöker hålla igen efter allt frossande kring julen :).

Mia Eggimann sa...

Ja ibland måste man ta det lite lugnt, det gör jag idag förutom att jag ska laga mat.

Karin sa...

Är det en början till en vintergäck? Lite grönt i alla fall!
Härligt, några veckor till, så tar våren stora kliv framåt!
Kramar Karin

cissi sa...

Håller tummarna för att det ordnat sej för både dej/din anhörig och duken.
Kramar

Janicke sa...

Hoppas du prickade in en bra film, det behövde du!
Vädret bjuder på upp o ner på temperaturmätaren, få se om vintergäcken kan framhärda.

Mias Mix sa...

Hoppas du mår bättre och fått mer energi nu. Det fick du väl i alla fall tillfälligt av en helg med vännerna!
Jobbigt när vi har våra nära och kära som mår dåligt på olika vis. Sonen mår lika dåligt men en stor förändring är att han nu vill bli bra, han vill leva, äntligen!
Sv: Och angående pilgiftsgrodor finns många färger, vi såg gröna och röda live ute i naturen och fler färger inne i akvarium typ. När man såg dem ute kände man sig inte så kaxig...