Sidor

14 november 2009

En award i dubbel upplaga

Hej o hå vilken lördagsutmaning!
Goa Babsan och goa Rantis har båda gett mig samma fina award, som också kräver att jag ska berätta sju saker om mig själv.
Vad i all världen ska jag berätta som ni inte redan vet?

Det känns lite som när jag skulle göra mitt självporträtt häromdagen.

Men två utmärkelser måste ju betyda två gånger sju saker?
Så om jag först tar sju saker ni vet, så kan jag sedan ta sju saker inte så många vet!

Sju saker ni vet att jag gillar, helt utan rangordning:

1. Blått
2. Choklad
3. Bruce
4. Te
5. Konsthantverk
6. Trädgård
7. Djurgården

Sju saker kanske inte så många vet:

1. Min storebror lärde mig läsa när jag var fyra år. Förmodligen insåg han att den där vilda ungen behövde fler mentala utmaningar för att hålla sig lugn.

2. Jag pratade med skorrande r tills jag gick i lågstadiet. Bästisen Anders hjälpte mig bli av med problemet.


3. Jag har nog alltid varit lite tvärtom. Ville inte alls gå på sminkkurs som alla skolpolistjejer fick, utan följde istället med killarna på ishockey. Valde extra samhällskunskap istället för maskinskrivning (ja, jag skriver med pekfingrarna fortfarande!). Osv...


4. En gång i tiden ville jag bli bilmekaniker eller rallyförare. Gillade Björn Waldegård och Ronnie Peterson (Formel 1) skarpt. Nu har jag inte ens körkort...

5. Jag ville bli landskaps-arkitekt och skaffade ansökningshandlingar till flera skolor i England, men sedan blev det en annan utbildning på KTH. (Där jag nog ägnade mig mer åt studentliv än åt studier...)


6. Jag gillar att låta alla berätta vad de tycker, sedan bestämmer jag själv ;-). Antingen ska jag ha full koll eller så ska jag helt kunna lämna över till någon annan - gillar inga mellanting.


7. Jag har överlevt fyra förskräckliga utdragna förlossningar som resulterat i fyra underbara vackra intelligenta sociala gudomliga pratsamma välartade barn. Skulle gärna ha fyra till, men skulle inte klara den fruktansvärda förlossningsångest de skulle medföra...

Och så ska utmärkelsen och utmaningen skickas vidare.
Jag skickar den till fyra favoritpraliner:

Emma, ganska ny i bloggvärlden utanför den slutna community där vi först lärde känna varandra.
Razzy
, en vän är en som vet allt om mig och ändå skickar mig choklad!
Sara
, som så uthålligt lägger in nya inlägg med fina bilder varje dag.
Pockethexan
, som öser boktips och vackra bilder över hela världen!


10 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Men sicken tur att andra skickar extra uppgifter till dig! För självklart hade jag gärna skickat en award till dig men såg ju att du redan fått en - men tänk då kunde vi fått veta 21 saker;-))

Sara och Mr T sa...

Tackar, försöker lista ut 7 saker men det är svårt. :)

maria sa...

Tack! För att jag fick veta någon ny sak om dig, säger dock inte vilken..... Ja en underbar lördag - ikväll gäller det!!!!

Camilla (Rantis) sa...

...så skoj att läsa alla 7 saker.. eller 14 då, fast de första 7 visste jag nog redan!!
*S*
Underbart foto på dig när du var liten....
för att inte tala om fotot på de fyra gudomliga barnen...
och tänk om vi hade haft en choklad älskande rallyförare med ett skorrade R, de hade varit nått det!
*S*

Ha en fortsatt skön lördag, nu ska jag å Brandis ut å fira vår vinst på Dagens Dubbel + att Bollnäs Bandy vann över Katrineholm.. *S*

Babsan sa...

Nu förstår jag varför lilleman är så lik dig!

Helt otroligt lika dig på fotot!

pinglan sa...

Vad kul! att det inte bara jag som inte har körkort,har fått försvara mig hela mitt vuxna liv,att jag inte har tagit det.till saken hör att jag börjat och nästan gjort klart det,började aldrig med teorin ,fixade körningen,men som sagt teorin halkade efter.saker som inte är romaner har väldigt svårt att fastna uppe i knoppen,( är en bokslukare utan dess like)+ att jag gillade aldrig att köra, var konstant livrädd! men.. man vet aldrig kanske ska satsa på ett kort till femtioårsdagen ,det är sex år kvar. Hänger du med på den utmaningen? Ha en skön Lördag kväll! Kram

Pockethexan sa...

Oj,oj,oj...vad ska man säga, ja TACK till att börja med att jag har blivit utvald med den fina motiveringen men sen...

Jag får klura på det här vilka sanningar bloggvärlden klarar av <;D

Men annars kan jag nästan kopiera din lista för den är skrämmande lik hur min kommer att se ut förutom att jag aldrig hann komma till KTH utan blev kvar i "byggsvängen" innan mina tre barn kom o jag "gick sönder"...

Nej skämt å sido det ska bli jättekul att få delge mina sju sanningar så tack igen!

o så vann ju DIF idag igen!!! så det måste firas innan jag kan skriva!

Kramis!

<;D

Susjos sa...

Oj så fint du skriver! jag har fått denna utmaning av Anne-Lie,men den tål att funderas på!

jo,det var Cats p åCirkus igår,och (hihi) jag höll på att somna i första akten!
Kram ♥

Ulla PE sa...

kul att bli lite överraskad ;-)

sinneskatten sa...

Ronnie Petterson han du! han var himmifrån som vi säger i Närke.
Kul att läsa lite mer om dig...
Och de fantastiska unggarna vi fått (fyra här också)de växer upp och ger oss både glädje och sorg då med...*skratt*