Sidor

26 november 2009

En utmaning!

En underbart vacker blogg med snygga fotografier drivs av Mikabella. Nu har hon utmanat mig och två andra enligt följande:

Gå in i mappen “mina bilder” och välj den 4:e eller 7:e mappen.
Välj den 4:e eller 7:e bilden, skriv lite om den och publicera det på bloggen.


Jag har inte mina mappar ordnade riktigt på det viset, men jag har försökt följa uppmaningen efter bästa förmåga och då kommer denna bild upp:

Den är tagen förra året, i juni. Det är mycket varmt ute och jag har precis blivit klar med allt fixande inför den lokala villaägareföreningens Öppna Trädgårdar. På trädäckets långbord har jag dukat fram av mina glasalster, i ena änden som om det skulle serveras lunch. Jag har också öppet i ateljén.

När visningen är över kommer jag vara trött av vätskebrist och full av ca 130 glada besökares kommentarer.
Om årets visning skrev jag här.

Och nu vill jag raskt skicka denna utmaning vidare till: anette, kadermo och ormbunke!

7 kommentarer:

ElinsPhoto sa...

Nej det är nederkanten på ett gammalt fönster :)
Vilken fin uteplats, plats för många runt det vackert dukade bordet!

Camilla (Rantis) sa...

...angående din fundering över varför den röda färgen inte stämmer med verktygen....
Dålig ordning...eller så kanske verktygen hänger upp å ned...eller typ ut å in om du förstår...
ska vända på dem i morgon.. å se om jag lyckas få ihop en HEL tavla med passade verktyg...
men jag tror de e omöjligt!
*S*

Babsan sa...

Å där har jag haft lyckan att ha suttit och blivit serverad lunch!

Å då var det också hett ute och getingarna gillade bara mig...

Hm ordverifieringen vill att jag ska skriva BRAND....

Anne-Lie sa...

Mina läppar är förseglade - tills på lördag;-))

Å ibland är det bra att återanvända bilderna - eller hur?

Längtar till sommaren när jag ser din bild idag!

Kristina sa...

Ja jag ska blunda... Det är sådär dubbelt, samtidigt som jag verkligen inte vill se skiten så är jag nyfiken hur det går för dom.... =)
Jisses vad jag längtar till sommaren när jag ser bilden! Jag ska leta upp min kabel till kameran så ni får se röran och framstegen i lägenheten!
Kramar

Anonym sa...

Uppdraget utfört - se http://kadermo.wordpress.com/2009/11/27/sjunde-bilden-i-sjunde-mappen/ - valde att publicera på min andra blogg.

emsa sa...

Så fint och rogivande! Kommer gärna på lunch i juni!