Sidor

09 november 2009

Slime, spöken och Stockholm by night


På lördagsmorgonen undrade Lilleman om han fick göra ett experiment. Lite blåbärssylt på änden av en mashmallow och sedan in i micron. Det skulle se ut som ett öga. Typ.

Oj, vad vi tjoade när mashmallowen svällde över alla breddar! Bara för att krympa igen när microvågorna dog ut. Resultatet såg inte ut som ett öga direkt, men det var gott. Säger de som testade.

Efter det lyckade första försöket förärades alla syskon med en lite udda frukost av sin lyckliga lillebror.


söndagskvällen förverkligades ytterligare en av vårens presenter. Tillsammans med U&K gick vi på spökvandring i Gamla Stans gränder och kullerstensgator.

Mike the Poet och hans lilla teatergrupp berättade skrönor och skrämde både de som gick med på vandringen och de som råkade komma i närheten. Det hängde blodiga skynken i gränderna och pestdrabbade hostande varelser strök bakom våra ryggar. Där rinner blodrött regnvatten - där rullar avhuggna huvuden... På årsdagen av Stockholms blodbad stod vi på Stortorget och fick samtalet hemifrån att Djurgården vunnit kvalet. Hehe. Vilken tajming!

Frusna klev vi ner i en av Gamla Stans alla källarvalvsrestauranger och njöt av en underbar trerätters middag, skagenröra med en Riesling, oxfilémedaljonger med en (jag menar två) Cabernet Sauvignon, chokladtårta (vilken tur jag har, va!) och mycket prat&skratt.

Jag tog bild på U&K och skickade till givarna, sedan skulle K ta bild på mig&maken, men dels var hans mobillins fylld av fickludd och dels var han så gott som oförmögen att skicka mms, så jag fick skicka iväg den luddiga bilden också. När K sedan förevisade sin möjlighet att filma med mobilen visade det sig att han mest filmade mitt decolletage (tur att du inte läser min blogg, K!)


Tack C&Å, Tack T&A, Tack K&B, Tack M - för en suverän kväll!

8 kommentarer:

Malin sa...

Haha! Det var innehållsrikt och underhållande. Låter som en toppendag från morgon till kväll. :-)

Anette sa...

Oj, vilken frukost! Låter väl sådär nyttigt, men det gäller att uppmuntra de små liven att experimentera!
Spökvandring låter ju läskigt spännande och maten ser ju väldans god ut. Fotbollen kollade jag på TV efter jobbet igår.......det var spännande! Så bra för Djurgården........nu slipper ni ju komma hit och få stryk i fotboll också ;-D/Anette

Anne-Lie sa...

Härlig va mycket aktivitet det är hos dig mest hela tiden! Hörde om spökvandringarna på radion för ett tag sedan och det lät mycket spännande - kul att få se det i bild oxå;-))

Ann sa...

Vilken härlig dag! och krönt med vin och chokladkaka och att Djurgården höll sig kvar, grattis...fast en bit av mig tycker att de kunde gjort Bajen sällskap ner...elakt va?

Babsan sa...

Låter lika intressant frukost som när min lillebror gjorde gratinerad sockerkaksskiva med massor av ost på.

Anonym sa...

Livsnjutare där.....♥
Kram / Ann Charlotte

emsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
emsa sa...

Ljuvlig frukost av kreativ blivande frukostkock och en helt fantastisk söndag låter det som. Men bild och matbeskrivning va "rälig" ...eller dit går jag gärna....
Natti