Sidor

17 november 2009

Tisdagstema - accessoarer

Veckans tisdagstema är accessoarer
och jag lär mig att det ska uttalas "aks".

VA!!??
Tror nog att jag fortsätter tillhöra den
majoritet
av befolkningen som säger "ass"...


Jag gräver i arkiven.
Djupt får jag gräva.
Hittar bilderna jag söker på hattar!

Typiska accessoarer!

Men accessoar betyder också tillbehör.
Och fikabordets tillbehör är det som syns på mina hattar.
Två flugor i en smäll alltså!


(Bullarna är av trolldeg, kexen är äkta och saften av papper.
Tårtan av tyg, rosen och namnskylten av sugarpaste,
kristyren av kristyr...)

Ja, sonen vann skolans hattparad de där åren.

Och året innan, då iförd fiskehatt med fiskar på...

Andras accessoarer syns här!

43 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Men gud va kul;-)) Fattar att grabbarna vinner hattparaden!

Å du kan ju numera skaffa dig hatt - ser verkligen fram emot hur din hatt kommer att se ut!

FotoJohansson -I en hobbyfotografs Objektiv sa...

HÄRLIGA hattar! :D:D

Jo, fjädrarna kittlas nog, men det är väl en bra sak? Då skattas det ;)

Mia S sa...

Ähh,vem har hittat på det ?? .. någon wannabee ? typ juice ska stavas jos !
ass.. heter det ju !! så jag ställer mig i ledet :-)
Och bullfesten-hatten ser härlig ut, tårtan mé (nu blev jag lite fikasugen)
Kram♥♥

Ingrid sa...

Vilka underbara hattar. Jag tillhör skaran som säger ass...

Tack för din kommentar hos mig och ha en fortsatt fin dag. /Ingrid

Sara sa...

sv. tack så mycket. ja, fattar inte - det är min kompis som gjort det, jag vill också kunna :)

Sirpa sa...

Haha, vilka tokroliga hattar!!

Emma sa...

Hattarna var verkligen häftiga! Själv vann jag maskeraden hos vännerna när jag klädde ut mig till lampa, med tillhörande lampskärm med medföljande sladd. Satte man i sladden så lös det....=)

Gunvor sa...

WOW vilka underbara accessoarer i hattform! Jag säger också ass. Tårtan var urläcker och den övre "hatten" funderade jag.. hur i hela friden grejerna satt kvar, men nu förstår jag.

Majsan sa...

WOW! Vad kul hattar!!

AmeliaWatson sa...

Helt otroligt Läckra accessoarer - i dubbel mening! *gillar massor*

Gunilla sa...

Vilka fantastiska hattkreationer.
De ser riktigt äkta ut med bakverk och allt.

Tack för din kommentar.
Ha det gott
Gunilla

En farmor sa...

Roliga accessoarer, det är kul med hattar synd att det inte är så vanligt nu mera.
må gott.
Anne

Camilla (Rantis) sa...

ass...sååå vilka hattar!!
*S*
helt underbara, förstår att sonen vann hattparaderna...

Jadu.... de gånger jag rengör mina glasögon inser jag vad "bra jag ser"...
*HAHAHA*

Mia sa...

Det var väl ändå dagens häftigaste accessoarer!! *L*

Lotta S sa...

Det var verkligen en kul tolkning! Mycket snygga hattar, fast jag känner nu att jag blir väldigt sugen på något sött. Fast det var kanske meningen? Ha det bra och tack för idag!

marie sa...

häftiga hattar....kreativt.

ja det är tur att min hund inte kan läsa =)
han blir nästan som en accossear för mej, när han är med mej överallt.

Tomas [lopec] sa...

Jojo, den är riktigt välanvänd :)

Härliga hattar! Skulle nog riskera att provsmaka även trolldegen där ;)

ormbunke sa...

Helt fantastiska hattar. Inte undra på att han vann första pris.Jag undrade först på den första bilden . Hur får man det att ligga kvar innan jag läst vad den var tillverkad av. Anita

Husbilen Credo sa...

Snygga och fräcka hattar. Jodå jag säger oxå asse...

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra kväll!

Ulla PE sa...

Här var det en till som säger [ass-]
Men hördu: är det teman och triss alla dagar???

Intressant det du skrev om otrohet i inlägget innan.

foto CHIP sa...

Häääftigt!!!

Photos by Storm sa...

Helt otroligt, vilka fantastiska skapelser/Lis

Klimakteriehäxan sa...

Fniss! Du vinner! Roligast denna tisdag!

Hedwig sa...

Underbart, vilken fantasi du har.

Emma sa...

fasen va tuffa hattar =)

Katarina sa...

Tuffa :)

Bitten sa...

Jättekul hattar!

OF SPRING AND SUMMER sa...

Härliga och kul bilder!!

Anonym sa...

Fina och härliga kreationer

Pialotta sa...

Underbar bild på hattarna:-) jag tycker man kan uttala det ordet som man själv önskar;-)

Babsan sa...

Åh, nu minns jag plötsligt min halloweenhatt som var gjord som en pumpa....

Kerstin sa...

Jag säger också ass. :)
Toppenfin bild på en toppenfin hatt. Vad kul för grabben att ha en så kreativ mamma.
Ha det gott.

Kerstin sa...

Förresten: min telefon finns i blått men utan blommor. :)
Ha det!

Anette sa...

Vilka härliga hattar! Går sonen möjligtvis på engelska skolan? Min hade nämligen hattparad där för några månader sen. Han hade en tekopp och bakelser på huvudet:-) /Anette

Öbon sa...

Har inte ätit jätteräkor på många, många år, av mangroveträskskäl

Lizaloop sa...

vilka häftiga bakelser, ser helt äkta ut juh!

Monkan sa...

Underbart!!! Va, är bullarna av trolldeg? Saften av papper?! Det ser ju verkligt ut! Tårtan av tyg? Nej du skämtar. Du är ett geni! :-)

Jag säger "aks", tror jag, eller? Näe, jag säger nog "ass" men tänker "aks" :-) Äh, jag brukar sällan säga det ordet.

Vera sa...

Hmm, jag säger nog oxå ass och inte aks.... Och vilka otroligt häftiga hattar!

Daniel sa...

Din hatt e det sexigaste jag sett. Så det e så!

AnnaKK sa...

Men WOW vad du kan!!! Vad är det nu en hattmakare heter - är det inte modist??? Du får högsta betyg av mej i den konsten!!! Dessa båda är ju bara helt ljuvliga! :-D

Mumintrollet sa...

Vilka fräcka hattar! Klart att han vann med dem på! Och jösses vad fikasugen jag blev nu... Får nog norpa en av bullarna svärmor kom med häromdagen... Lugn! Jag tränade både igår och i förrgår! Och idag blir det långpromenad till jobbet! =)

karina sa...

måste ju verkligen hålla med om Sirpas utrop...tolroliga hattar *s*

och tacl för titten hos mig

Kram K

Anonym sa...

Jøses for nogle pragtfulde hatte, du har kreeret og fotograferet ikke at forglemme :-D
Hatteparade lyder som et festligt indslag i skoleregi, i Danmark er det kun til fastelavn, at børnene klædes ud!
Du ønskes en dejlig søndag...