Sidor

09 december 2010

The Beauty or the Beast?


Vi var på genrepet i Globen på torsdagskvällen, Lilleman och jag.
Olle skulle inlett startnumret, men var magsjuk.
Typiskt, han var Lillemans favorit!
Tre låtar var sjöng finalisterna.
Minnahs första var bäst.
Jays alla tre var bäst, även om jag inte gillar vinnarlåten.


Jag vet vem jag håller på i fredagens final.
Trots allt som snurrar runt honom i hans universum.
Trots hans nedstämda, dämpade framtoning på genrepet.
När han sjunger är han fantastisk!

8 kommentarer:

Susjos sa...

Lyckostar som var där ikväll!!! Visst har han en fantastisk röst :)
Ska bli så kul att få vara hemma i morgon kväll och sitta bänkad framför TV:n!
Vilka bra foton du fick :)
Heja Jay!!!!

Susie på Stjärnarve... sa...

...att jag slutade titta när dom var 5-6 stycken kvar. Det är inte riktigt min typ av musik. Det är för mycket tjafs runt omkring, speciellt då med programledaren som jag tycker är skitfånig, barnslig och vansinnigt egotrippad.
Om jag måste välja någon så hade det varit Olle - han är ju gotlänning - men låtarna han sjöng var dödtråkiga så jag förstår att han åkte ut.

Ulla PE sa...

Olle var också min favorit. Jag tycker att finalen inte känns speciellt intressant, tror det blir På spåret hos oss istället.

Razzy sa...

Jag älskar Jay men hoppas att Minna vinner.. Efter alla Idolfinaler så har jag insett att den som vinner försvinner och jag vill höra Jays röst i många år framöver :)

Nica sa...

Är nog glad att Olle åkte ur innan sista karusellen - han lär klara sig ändå. När jag såg hans audition tänkte jag:
- Skicka honom direkt till skivbolaget - han behöver inte tävla ens.

Jay - njää... men jag har aldrig gillat det där hårdrocks-skrovliga. MEN - jag har knappt lyssnat nu på slutet, så jag vet inte ens hur han låter i andra låtar - och Minnah har jag inte lyssnat på alls.
Hoppas lilleman var nöjd även utan favoriten!
Ses på söndag - hoppas jag :) <3

Lisbet sa...

Tack för att jag får vara med och lite grann nosa på storstadslivet :)
Jag vet också vem jag håller på, samma som du.
Ha en skön kväll!

Ulla PE sa...

Ja, och det var ju inga spår i kväll utan Nobel ...

Cari sa...

Det blev ju som du ville. Sen är frågan om det inte är bättre att bli tvåa?
Det enda jag sett av höstens idol var de sista 20 minuterna igår kväll. Så jag tycker inget om någon av dem.