Sidor

15 december 2010

Onsdagstema - tåg

Södra Frankrike. 34 grader i skuggan. Stekande sol.
Ett turisttåg fullt av katalanska turister. Och så vi.


Först en stunds väntan på den stekheta perrongen i Axat. 
Vi inser att vi kommer att sitta ute i solen hela resan. 


Så bär det iväg. Under broar.


Genom ett fantastiskt, dramatiskt landskap.


Flottfärd är populärt på floden Aude.
Vi vinkar till dem, de vinkar till oss.


In i tunnlar.


Och ut ur tunnlar.


Vår färd gick till S:t Paul De Fenouillet, 
där vände tåget och gick tillbaka till Axat. 
Tänk att allt ser annorlunda ut när man ser det från andra hållet!


 Tåget stannade till så att spåret kunde stängas för dagen när vi passerat.
Vi var solstekta när vi kom tillbaka till vårt hus...

9 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Men oj vilken spännande och vacker tågresa...men tänk det där skulle aldrig bli godkänt i Sverige - säkerheten du vet ;-)

ha en skön onsdag!

Rantamor sa...

Så då onekligen riktigt spännande ut med den tågresan, och vad mycket du fick uppleva.
Gillade fotot du tagit in i tunneln, ja jag gillade ju alla bilder.
Härligt.
Förresten såg du mitt tisdagens tema...symbol????

Ha d gott.

Marie sa...

Otroligt vackert måste det varit att ha åkt denna resa. Fint tåg. Dock varmt kan jag gissa.

Pialotta sa...

... och du fotade så klart hela resan:) Tror det var ett äventyr, men jäkligt varmt.. hett i hettan:(
Fantastiska bilder med dina ord till:)

Unknown sa...

Morrn.

Härlig tågtur, med ruffs i håret.

Kul att se hur andra gör.

Fint att få se din bilder från resan.

Ha de bra.

Hasse A

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilken härlig tågresa! Har gjort någon liknande på en smalspårig järnväg i Wales upp på ett högt berg - och jag har höjdskräck. Men det gick bra, jag tittade inte nedåt där det var som smalast och högst.

Camilla (Rantis) sa...

åh vilken härlig tåg resa...
Frankrike har jag aldrig varit å besökt, men blir mer å mer sugen när jag ser dina foton!
Ha en skön onsdag och hoppas att det inte blir så stort snö-kaos hos dig i morgon!

Beppan sa...

Härliga bilder från en trakt jag besökt flera gånger!! Ett fantastiskt land att turista i!
Ljuvligt att se denna mörka årstid!

Susanne sa...

Tack för en härligt spännande resa=)