Sidor

20 februari 2011

Fototriss - så här ser det ut i Stockholm idag


Min trädgård. Minus tolv grader just nu. Snön kom för att stanna den 17 november - det är mer än tre månader sedan. Min två meter höga häck ligger nedtyngd av snömassorna, i "vanliga" fall når den högt över staketet och man ser inte gatan bakom.



Och detta ska föreställa min berså. Snöbär. Det vita paketet är möblerna, det brukar döljas helt av det 2,5 m höga buskaget...



Min kompis kommer flygande så snart hon ser mig. Väntar på russin, ostbitar och lite äpple. Undrar om hon skulle våga äta ur handen?

26 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Ser kallt ut men onekligen ändå charmigt!

Camilla (Rantis) sa...

Ja, de e väl lite otroligt att ni i Stockholm haft snö å kallt så länge....
men hela Sverige verkar ju haft en kall vinter!
Men visst e man lite avis på de som visar snödroppar i sin triss....
jag har ju inte ens "snödropp" från taket...
*suck*
men men....den som väntar på nått gott....
å jag har ju i alla fall fått vykortssnygga foton denna vinter!
=)
Ha en skön söndag...
tänkte jag kanske skulle va med på EFIT idag...men...njaa...
jag får se!

Barnens Hjältar sa...

Så mysigt med den lilla fågeln, ser ut som en koltrastflicka :-)
Hon skulle säkert äta ur handen om hon fick möjlighet :-)

Christer sa...

Den här trissen gör att jag är nöjd med att ha flyttat söderut, i Malmö har vi inte haft snö på flera veckor.

Sinna sa...

Det ser härligt ut i Stockholm och jag gillade den sista bilden skarpt.
Sinna

LEna Norgren sa...

Ovanligtmed bilder från Stockholm och så mycket snö....men förhoppningsvis börjar takdroppet snart både hos er och oss här uppe i Holmsund.Nu är jag riktigt less på kylan, men idag var det bara -15 när jag steg upp och nu är tempen över tiosträcket!!!!Blian är nära!

Liw sa...

Trodde våren kommit längre i Sthlm, men ni fick väl snö förra veckan så det stannade upp? Det är ändå härligt med snö nu när ljuset har återkommit :-)

Adnan sa...

Härlig med snö men i år har det kommit mycket. Snygga bilder!

Nett sa...

Fin triss, mycket snö har ni där i huvudstaden :)

Nica sa...

Fint :) Men jag börjar bli redigt trött på drivorna nu.
Dock blir det ju lättare när solen lyser - och allt ljus väller in! (man ser dammet tydligare...)

Tack för i går - jag är så nöjd och glad - Mamma och Moster också :)

<3

Susjos sa...

Det är en låååång vinter....

Misswhatsit sa...

Härliga vinterbilder! Tänk att det finns så pass mycket snö även hos dig. Sista bilden blir min absoluta favorit.:)
Ha en skön söndag!

Barnens Hjältar sa...

Nej tyvärr inte, denna gången var det jag som smittade ner övriga. Nu hoppas jag bara att de stora barnen klarar sig :-)

ulla laiho sa...

Man undrar hur mycket av växterna som är sönderbrutna där under snön. Inte roligt alla gånger med snö.

Erik "Semlan" sa...

Det skulle kanske gå att få koltrasten att komma fram och plocka mat från din hand. Det brukar fungera med änder.
Men det tar ett tag, du kanske inte har den tiden?
Ja tre månader med konstant snö känns påfrestande. Kanske mest för att snöröjningen i stan är så dålig. Men snart försvinner snön och du kan satsa på blåa blommor i trädgården igen...
Din trädgårdsbild med utemöblerna gömda under presenningen och snödrivorna gillar jag. Koltrasten är också fin, men det smutsiga fönstret stör, så jag väljer mittenfotot.
Tack för besöket, hoppas veckan blir mild. :-)

Leena sa...

Stockholm har blivit kall ... sköna bilder i alla fall! Och se till att inte få fåglarna för tama, vi hade talgoxar som landade på knäckemackan med ost när vi åt ute. Inte så roligt alltid ... Vår granne matade dem också. En kväll kom han från jobbet och talgoxarna väntade på honom som vanligt. Han gick in och skar lite lagom små bitar av osten, gick ut och skulle bjuda dem, men de var försvunna! Han gick in igen och där var talgoxarna, pickande på hans ostbit i köket ... varför skulle de nöja sig med de småsmulor som han bjöd när det fanns en jättebit i köket ... :)

Monica o Jacob sa...

Ja nog har vissa delar av trädgården tagit stryk alltid av snö och kyla.
Vad söt hon var koltrasthonan, vi har en som bygger bo i tujan vid verandan varje år med varierande resultat.

kaxi sa...

Fin triss i vinterdvala där första bilden bjuder på aning om vår.

Pysselfarmor sa...

Ja nog är det alltid litet Brrrr...speciellt på morgonen när jag ska ut med hunden (hundvakt nu för sonens vovve)...men hon är snabb kan jag säga...
den häcken blir illa åtgången. Ser att mina rosor "tar stryk" blir nog inga kvar efter denna vinter.

ormbunke sa...

Någon nytta av snön är ändå att den skyddar växterna. Här det minus på barmarkoch det är inte bra. Din koltrast verkar trivas. Ha de gott. Anita

LissenTo sa...

Nämen ni har ju lika mycket snö som mej här i Sundsvall.
Man FÅR mysa inomhus och ha det skönt, härligt det också.

Må så gott.//Lissen

BP sa...

Toppen triss! Och din skulptur i mitten är ju suverän!!!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Vilka kontraster när man ser dina bilder och mina bilder.
Man ser allt att våren är på G.

Kaffet smakar extra gott i det porslinet kan jag lova ;).

cissi sa...

Det är förunderligt att växterna faktiskt reser sej igen varje vår. Fina triss!

Nukke sa...

Oj så mycket snö !!! Hoppas våren kommer snart och alla blommorna i trädgården !

Jah Hollis sa...

Ja, det var väldigt vad mycket snö ni har.
Fågeln vågar nog äta ur handen om den är tillräckligt hungrig och du tillräckligt lugn. Och det är du väl?