Sidor

13 februari 2011

Veckans hus - ge mig ett handtag!


Denna vecka blir mitt bidrags kvalitet i klass med hur jag mår. Tio dagars influensa har satt sina spår och orken är inte tillbaka än. Jag är hes som en kråka och hostan är grymt segdragen. Önskar att jag orkat åka till stan för att fotografera handtagen till Stadsbiblioteket, men det får bli en annan gång.

De första två bilderna är från Spånga kyrka, dit jag ju tog mig för att fotografera ett säteritak en gång.


Så Polishuset på Kungsholmen, den porten har jag visat förr.


Diverse franska och italienska dörrhandtag och till sist en riktig jugendslinga från Hortas hus i Bryssel:


Mer än så blir det inte denna gång, men jag är i alla fall med ;-)

7 kommentarer:

Gudrun sa...

läckra dörrdetaljer.
Krya på dig.
Kram

Anonym sa...

Så fina dörrar.
Du vet ju att jag gillar sånt.

Men inte ens Polly?
Jag har ätit konstant nästan hela tiden. Det enda jag gjort.

I morgon doktorn igen. Har ont i bihålorna, men inte så farligt.
Det var segt det här.
Nu får det banne mig vara nog för både dig och mig.

Kram på dig, rosen min!

4U2 sa...

Så många olika och fina handtag.

Camilla (Rantis) sa...

...skönt att flunsan har släppt sitt grepp, inte skoj att vara
dålig i så många dagar....
Tur att du inte blev dålig när jag var i Sthlm...
Å en massa dörrhandtag fick du ju ihop, jag måste lära mig att fota mera detaljer av hus....

Jo, en liten undran....
är du hemma 24/25 april?
Såg att det var en massa nya utställningar på fotografiska, så jag stannar en natt med Brandis i stor staden den helgen....
Tänkte om du å nå fler vill gå?

Hedwig sa...

Smiter från jobbet en stund och ser att du kommit in. Skall revidera resumén.
Du är då för underbar, trots att du är vissen vill du vara med.
Så många vackra handtag du hade i arkivet. Spånga kyrka är superfin, men också de andra förstås.

Anne-Lie sa...

Noterar lite aktivitet! Hoppas det innebär att du mår bättre♥

Mona sa...

Du har ju fått ihop ett jättefint bidrag trots influensan. Många fina detaljer. Krya på dig!