Sidor

05 februari 2011

Melodifestivalspektaklet drar igång

Två intressanta artister ur årets utbud, vill Pialotta se och höra i veckans Musik- och fotoautomat.

Jajamen, favoriten Brolle är ju med! 
Mitt foto är från inspelningen av Så ska det låta i slutet av november.
Programmet kommer att sändas senare i vår.


Vilken röst han har, grabben! Och tillsammans med Sibel gör han en magisk version av uttjatade In the Ghetto:



Lycklig blev jag då jag förstod att Danny K ligger bakom The Moniker, hoppas att han gör bra ifrån sig - han försvann ju så abrupt efter att han trots favoritskapet röstats ut från Idol 2007. Nu möter han bl a Brolle i andra deltävlingen...



10 kommentarer:

agnetha sa...

Jag tillhörde visst de som var tvungna att markera. Konstigt!!! Nja detta med Brolle håller jag inte med om. Visst har han en bra röst men nä..... I första deltäv imorgon håller jag på Pernilla. I stort på Melody Club i sista deltävlingen de är på TOPP!!!!

Lisbet sa...

Jag njuter av själva programmet. Ni är proffsiga och många ljusår före oss här att ha underhållande program, idol, let´s dance och nu schlagern.
Ha en riktigt fin lördag!

Anonym sa...

Vilken vacker duett med Brolle och Sibel. *ryser*

Susie på Stjärnarve... sa...

Det här är inte riktigt min typ av musik, så jag kan inte direkt uttala mig om något förrän jag har hört allas låtar. För lyssna/titta det ska jag!
Gubben min är musikfanatiker och mycket stor skivsamlare med gammaldags rock, rhythm & blues och gammaldags blues från -50 och -60talet som favoriter, så vanligtvis är det ju mest sådant jag lyssnar på. Fast han har annat också; jazz, gospel,klassiskt m.m. men modern lättpop är nog det som vi lyssnar minst på.

Mia sa...

YES!!!!! Två favoritkillar för mig! =))

Lena sa...

Brulle är ju riktigt bra och visst skall det bli spännande ,med Daniel K...var ju ett tag sedan man hörde honom.

Cari sa...

Imponerad av dina bilder och dina fina texter.
Kommer att missa programmet ikväll.

Anonym sa...

Jag tycker det ska bli kul att se,,och lyssna på förstås..Och Brolle,,ja han är ju en liten mumsbit..
Mia

Monica sa...

Till och med jag som hellre äter en burk mask än ser på melodifestivalen gillar ditt låtval;-)

Pialotta sa...

Härliga Daniel Karlsson.. nyfiken blir jag allt på den grabben oxså:) En favorit, då Idol gick det året.
Så har vi ju härliga Brolle.. såg honom i somras i Tivoliparken.. vilket ös .. härlig artist, kanonbra röst.. gillar.. Spännande är det allt :) Ingen höjdare programmet på premiären igår dock.. skämtlådan före låtarna kunde strykas liksom Nannes förändring.. hellre då rakt av med låtarna än det här tramseriet:( Kanske blir det bättre..