Sidor

22 januari 2012

EFIT - en röjarsöndag


0.00
Har varit på världspremiären av operan Den förtrollade ön,
en direktsändning från Metropolitan
med underbara Plácido Domingo i en av rollerna.
Vilket sanslöst härligt spex!



09.00
Gomorron. Typ.
Snöröjningen är på gång
och jag tar dagens första balja te.



10.00
Brukar inte titta på dödsrunorna i tidningen,
men när jag gör det finns allt som oftast
ett namn jag känner igen.
Idag ser jag att en bekant förlorat sin dotter.
Messar en vän som vet mer.
Vilken obeskrivlig smärta!



11.00
Vissa lukter känns på långt håll.
Jag rensar i fruktskålen.



12.00
Dags att planera dagens måltider.
Kylen behöver rensas,
här finns många burkar med rester som ska ätas upp.
Och någonstans vet jag att det finns två krabbor!



13.00
Slänger vissna tulpaner.
Det var väldigt vilken röj- och plockdag
detta utvecklar sig till!



14.00
Upptäcker att Sci-Fi-filmen Förbjuden värld
från 1956 går på TCM kl 14.30.
Höga betyg på imdb.
Måste spela in!
Kolla bara på den läckra filmplanschen!



15.00
Lilleman hinner precis hem för att äta något
och byta om mellan innebandyn och ridningen.
Söndagar är fullmatade dagar för honom.



16.00
Har hittat burken med kokt kondenserad mjölk
och två askar blåbär i kylen.
Påbörjar en banoffeepie fast med blåbär,
blir det en blueffeepie då?
Ha! Jag tror bestämt det!



17.00
Får äntligen tag i en från den konstförening
som arrangerar utställningen jag snart ska ha.
Jag behöver bl a veta storlek och kvalitet på skärmarna.
Inte helt enkelt att hänga transparent glas på svarta ytor!



18.00
Maken och Lilleman kommer hem från stallet
och sopar bort snön från trappan.
De skulle bjudas på tårta av alla de som föll av hästarna
första lektionen för terminen,
men det var Nutella i tårtan så Lilleman ville inte ha.



19.00
Ett antal burkar med rester har plockats ur kylen.
Ris, couscous, pasta, flygande jakob,
helstekt fläskytterfilé och krabbor.
Sju personer får välja vad de vill ha
och alla blir nöjda!
Kylen är inte lika fylld längre ;-)



20.00
Säsongsstart för Så ska det låta.
Denna omgång spelades in under höstlovet
så vi kunde inte vara med på en enda inspelning.
Gillar att Danny K (the Moniker) är med!



21.00
Blueoffeepie avsmakas. Ja, den tar faktiskt slut.
Men bluffipaj gör jag inte igen,
det är mycket godare med hallon!



22.00
Mamma Mia, en feelgoodfilm av klass.
Speciellt om jag slipper höra Pierce Brosnan.
Och tänk att favoritscenen visas just när jag behöver en bild!
Lilleman hör musiken upp till sitt rum
där han borde sovit sedan en bra stund tillbaka
och kommer nerskuttande.
Jag stänger av tv:n. Har dvd:n.



23.00
Mellangrabben kommer ner för trappan.
Vi har timer på grabbarnas internetuppkoppling
och den har slagit av nu.
Grabben gör läxor och behöver få lite extra tid.
jag fixar det vid hemmets lilla nätcentral.

Å se'n så ska jag sova!


Psst; vi har två fulla grönsakslådor ur bild,
ni ser inte heller hyllan överst i kylen - full av ostar ... 
men så är vi också sex personer som bor här (just nu sju)!

22 kommentarer:

Charlotte sa...

Skönt med en röjardag! Vårt kylskåp gömmer också en del gamla godsaker som borde kastas...
Ruttna apelsiner luktar något fruktansvärt!!
Sorgligt att känna igen ett namn i dödsannonserna, jag får ont i magen när jag läser dem så jag låter bli...
Kikar in igen lite senare!

Annika sa...

Oj vilket fullt kylskåp, det ni har på en hylla täcker hela vårt :-) vi har nog dåliga på att handla hemma hos oss

Joakim sa...

Den där apelsinen såg ju hmm mogen ut :)

Anonym sa...

Jösses vilket kylskåp, mitt ekar totalt tomt..Måste nog dra till Willys imon..
Mia

Gudrun sa...

Fullt ös ser och hör jag. ;)
Kul att du skall neråt.
Vi kan väl höras på mailen och ser om vi kan planera in en träff. :)

Ha det gott.

Anna sa...

Du får gärna komma hit och röja också!

Ja, fy sjutton vad mögliga apelsiner luktar!!!

// Anna

Micke sa...

Lite till tyckler jag allt du borde ha kunnat klämma in i kylen.. typ 2 kassar mat ;)

Vad skulle du göra kl 16 säger du?

Susie på Stjärnarve... sa...

Hur kan man bara "glömma" bort två krabbor...det skulle jag aldrig lyckas med! *fniss* Är galen i skaldjur!!

BP sa...

Nu har jag i tur och ordning sträckläst det här inlägget med ett ostylat kylskåp. Duktig tjej att lägga upp en bild i timmen.

Sedan har jag kollat trissen, som jag gillade, även om jag inte är DIFare, men mina kollegor på jobbet instämmer säkert:-)

Åsså såg jag att du varit på Formex mässan. Vara där igår och instämmer helt. Det roliga här är at jag fastnat på allt shabby chic, som står mig upp i halsen vid det här laget, alla skänkar/byråer med siffror på lådorna åsså väskorna, samt grodorna.
Kul att man ser helt andra saker!

Cari sa...

Vi kommenterade den dödsannonsen i morse.
Fast jag inte vet vad som hänt är det otröligt sorgligt.

Kattis sa...

Kul att få följa din dag! Tänk om jag själv bara kunde trolla fram en burk med kolasmak och två krabbor ur mitt eget kylskåp.

Ann sa...

Tack för "sparken" :-)

Nu är mitt kylskåp rensat, medans jag slängde och skrapade ur i en påse, körde maken det sista i vasken...stopp..men nu är det väldigt överskådligt i kylen. Det var det inte innan....

Anni sa...

Men Ann, i avloppet får bara det hamna som varit i din mage! Dags att börja kompostera?

Leena sa...

Hihi, vilket kylskåp! Vårt ekar i jämförelse ... Jag tittade också på Så ska det låta men ska nog inte göra det i fortsättningen. Hur kan man gissa en låt efter bara ETT ord, som i det ena fallet är THE och i det andra HÄR? Hur roligt är det att sitta hemma och försöka gissa när de har fått tips om vilken låt det är? Kul dock att The Moniker var med, han gick i samma skola på högstadiet (klassen över tror jag) så man fick höra honom på skolfester ibland.

Leena sa...

* samma skola som vår dotter, skulle det stått.

LissenTo sa...

Så roligt att följa hela din dag. Jag borde också rensa min kyl. Har sett recept med kondenserad mjölk, blir nyfiken. Det ska ju vara gott.

Ha en fin vecka. // Lissen

Annika sa...

Kikar in igen för att se resten av din EFIT dag, vad mysigt med buffé en söndagskväll när man får välja det man vill äta, fördelen med ett välfyllt kylskåp :-)

bokhyllan sa...

Timme för timme-inlägg, gillar!!!

Sofia sa...

Vilket kylskåp! Jag vill hitta ett par krabbor hos mig också... Jag svimmade lite av bilden på pajen, den såg ju så himla god ut!

Anonym sa...

Jättekul att se dina fina bilder. :)

Anonym sa...

Ser ut dom en mysig dag, minus dödsannonsen och ruttna apelsinen... Jo jag har varit bra trött idag, tidigt i säng ikväll!

Jessica sa...

Ditt kylskåp liknar mitt :)