Sidor

08 januari 2012

Efter tre veckors cocooning

... så är det visst vardag igen imorgon. Skoldag för två söner, arbetsdag för maken.

Hela jullovet har gått i avkopplingens tecken, i alla fall för mig och sönerna. Dottern har jobbat och maken har gett sig på det ena efter det andra här hemma, sådant där som inte hinns med annars;


städat arbetsrummet (och då måste man ha sett rummet och skrivbordet för att inse vad det egentligen betyder - önskar att jag hunnit ta en "före-bild"), röjt hela garderoben,


flyttat runt tavlorna i matsalen så att de nya fått plats, rensat hela jättehyllan med vårt kontorsförråd,



tagit bort en gammal byrå och byggt nya hyllor i badrummet, kört skräp till tippen,



satt upp alla möjliga småsaker som legat och väntat på att komma på plats ...

Jag blir alldeles matt. Och nöjd.
I morgon när han inte är hemma ska jag städa min del av arbetsrummet.
Och redan andra dagen på nya året hade jag gjort klart bokslutet, så helt overksam har jag inte varit.

Vi har sett mycket på film. Väldigt mycket.
Och ätit mycket. Väldigt mycket.
Och umgåtts. Med varandra.

Jag hann faktiskt med en halvdag på stan med en väninna i torsdags, vi spanade in priser och sortiment på Myrorna i Hjorthagen, sedan åkte vi till Millesgården och såg glasutställningen, fotade statyerna och fikade. Kvällens teaterföreställning ställdes in, så det blev en oväntat tidig kväll för oss båda.







Det snöade, men den snön blev inte långvarig. Vilken otrolig skillnad det är mot förra årets vinter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Back to real life, det positiva med det är att man får lite struktur. Men gud va gott det är att vara ledig,,kunna göra vad man vill.
Vilka fina glasstatyer.
Mia

Nette Cecilia sa...

Du har fått mycket ur händerna så att säga ,här är nog snön långvarig nu ,kram nette

Anne-Lie sa...

Kan väl säga det att jag har sett den arbetsplatsen och kan gå i god för att det skett en ändring som heter duga. Du har ju chans att göra före- och efterbild på din sida;-)
Här har det varit allt för mycket slappande och för lite stegande men det är väl tur att jag ska ha bikini på mig i veckan som kommer för det sitter ju inte åt i midjan;-))

Susjos sa...

Va skönt med långledigt med hela familjen! Saknar ibland att ha "kontorstider".