Sidor

22 januari 2012

Fototriss - ränderna går aldrig ur


Stars and Stripes,
i den amerikanska flaggan har inte antalet ränder ändrats
från de ursprungliga 13 - det är antalet stjärnor
som fått utökas i takt med de nya staterna.
Är det inte lite konstigt att man får sälja produkter
med fel antal ränder?



En disktrasa med Muminmammans förklädesränder,
ja, det är väl dubbelt upp av ränder som aldrig går ur? 

Och till sist det för mig så självklara valet:


♫ Sjung för gamla Djurgår´n nu,
sjung av hjärtat sjung!
Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång
och sjung när det går snett.
Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

Sjung för gamla Djurgår´n nu,
sjung i ur och skur!
Visa folk att blåa ränder,
dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp,
men vi är nummer ett!
Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt! ♫

35 kommentarer:

Axart sa...

Mycket ränder blir det, gillar muminmamman bäst :)

AX

Per-Anders sa...

Fina bilder. Frågan är om inte ränderna håller på att gå ur den amerikanska drömmen, med tanke på den ekonomiska situationen som råder.

judotter sa...

Håller med Per-Anders till fullo.
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Hanna sa...

Håller med Per-Anders om ränderna i den amerikanska drömmen. Men mycket fina bilder som passar bra till temat :0)

Pumita sa...

Om jag hade en sån disktrasa skulle jag älska hushållsarbete. ;) Fin triss!

Misswhatsit sa...

En härligt randig triss!
Ha en fin helg!

Anneli - A'la Foto sa...

Vilka supersnygga lådor och då är jag inte alls fascinerad av USA men dessa gillar jag!

Ha en skön söndag!

Pialotta sa...

Lådorna är ju supercoola och disktrasan så himla häftig.. Skulle jag vilja ha .. tänk så mycket roligare det var att torka runt på diskbänken då ;)

Mariane sa...

Det er da "ränder" - flotte billeder :D

Benita sa...

Rolig tolkning av temat!

Eva Trillian sa...

Snyggt tolkat!

Ingalill sa...

Awww! Mumimamman går direkt till hjärtat :)

Anne-Lie sa...

Ja du Anni - de där Djurgårdsränderna får inte så många hurra rop bland dina besökare;-)) Själv gillade jag Mumin bäst - men varför har muminmamman så bråttom?
Du har fixat ränder som inte går ur på ett mycket kreativt sätt!

Monica o Jacob sa...

Haha läckert, bäst gillar jag muminmamman.
Eftersom jag har fantasitorka hoppade jag trissen och tog en för mej bättre utmaning i dag;-)
Ha en skön söndag;-)))

Barbro S sa...

Härliga bilder och så bra skrivet. Muminmammadisktrasa, så läckert:)!

Ann sa...

Haha, du sånt kan du väl inte inbjuda till :-))))

"Just idag är jag stark..."

Skämt åsido, apropå produkter som inte stämmer som säljs. Du skulle se t-shirten jag köpte vid Towern. Packade inte upp den förrän jag kom hem eller rättare sagt, den som fick den packade upp den. Det skulle varit Union Jack på den och utseendemässigt så stämde den biten kanske MEN färgmässigt var det i fel ordning så det var snarare en Union Jackvariant på norska flaggan!!! Hur är det möjligt?

bokhyllan sa...

Gillar disktrasan!

Åke Blomqvist sa...

Det var en randig tolkning ja:) Muminmamman faller mig i smaken :)

Susie på Stjärnarve... sa...

Härlig tolkning! Själv har jag igår hämtat mina omklädda altandynor som är randiga i svart, vinrött och rött!!

Leena sa...

Snyggt! Också lådorna är läckra även om jag inte heller är så USA-intresserad. Och även sista bilden är ju snygg som bild, och bra till temat, måste jag erkänna ... men mina hockeyränder ser inte ut så.

Hedwig sa...

En sån disktrasa borde jag också ha. Synd att använda den i så fall. Gillar din tolkning.

Anonym sa...

Muminmamman är supernovan i sammanhanget. Designdisktrasor gör livet i köksregionen lite lustigare. Sen är hela bildserien rolig att följa med läsvärd text.

Anitas Blogg - Malta sa...

Snygga lådor även om USA och dess symboler inte känns så viktiga. Disktrasan är så fin så den nästan vore synd att använda. Trots att jag är totalt ointresserad av sport så tycker jag din tolking av temat blev riktgt bra.

Erik Semlan sa...

Du har hittat några trevliga tolkningar på ränder som inte går ur.
Smart tolkat.
Att hålla på sin klubb kan jag förstå, även om jag gillar andra färger mer... ;-)
Amerikanska flaggan är verkligen en symbol. Kanske därför antal ränder inte är så viktigt för alla, även om jag förstår din tanke. Visst kunde producenten till de där boxarna ha visat en riktig flagga med rätt antal ränder, det kan jag också tycka.
Disktrasan faller jag pladask för. Den ska jag leta efter...
Blir min favorit i din triss denna gång.
Men så är också Mumintrollen och de andra figurerna som Tove Jansson skapat något jag gillat i många år.
Tack för din kommentar, kul att du gillade min tolkning.

Kerstins foto sa...

Kanonsnygga lådor, jag vill också ha och den där disktrasan är ju jättegullig! :) Fin triss.

Barnens Hjältar sa...

Jättefin triss! Ha en fortsatt fin söndag!

Kerstin: sa...

Fin tolkning på trissen. Där är verkligen ränder som aldrig går ur. Gillar disktrasan allra mest!

KajsaLisa sa...

Ditt stilleben i första bilden är nog favoriten, bra trissat

SigridfraEnget sa...

Snyggt tolkat!

Anita A sa...

Tänk så mycket ränder av olika slag det finns! Skön tolkning.

Karoleen sa...

Härlig tolking. Egentligen är amerikanska flaggan riktigt fin tycker jag =) Speciellt dom du visade upp där, vackra små koffertar! =)

Jah Hollis sa...

Jag sätter nog Muminmamman före både The Stars and Stripes och DIF. Men erkänner att det är fantasifulla variationer på temat. :-)

Lotta Larsson sa...

Härliga boxar!
Djurgårdens sång ska jag kopiera till min bror sm är Djurgårdare trots att han bott här i Halmstad i hela sitt liv!!

ha en bra dag!

Jah Hollis sa...

Tro det eller ej, men det är samma asfalt på min första och andra bild. Den är röd för att den markerar att den delen av vägbanan är bussgata.
Fast jag tycker själv att jag lyckats rätt bra med nattglansen i den andra bilden.

Sandbergs Fotoblogg sa...

Fin tolkning!
Tack för kommentaren, har gått några dagar sedan, men här har vi firat kinesiskt nyår i dagarna fyra, men idag är det vardag igen.