Sidor

03 januari 2012

Veckans hus - juldekorerat hus, Onsdagstema - upplyst!

Nu börjar jag tröttna på julprylar och slöa dagar. Dags att lägga in de bilder jag tagit på juldekorerade hus, för jag tror inte att det blir fler bilder än dessa. En blandning av nytt och gammalt, en blandning av hus och gator. Alla foton utom ett är tagna i Stockholms innerstad.

Klicka gärna upp de liggande bilderna, gatumiljöerna är värda det!

PUB-huset mot Hötorget

Gamla Brogatan

Drottningggatan

Vasagatan

Klarabergsgatan

Sergels torg

Åhléns på Klarabergsgatan

Tyrol på Gröna Lund

Amaranten, Kungsholmsgatan

Västerort

Söderhallarna, Medborgarplatsen

Stadsmuseet, Södermalmstorg

Stadsmissionen och julmarknad, Stortorget

Grand Hotel, Södra Blasieholmshamnen

Biblioteksgatan
Och God Fortsättning på det nya året, allesammans!

Och så ser jag att Onsdagstemat är Upplyst ...
gissa om jag direkt länkar till detta inlägg?
Även om det egentligen bara ska vara EN bild.

25 kommentarer:

Anki sa...

Oj så mycket juldekorationer ni har i huvudstaden!
Det sparsamma fönstret på Stadsmuseet är nog ändå det finaste...
Börjar också tröttna på juldekorationer - längtar efter ljusets återkomst - ja, jag vet det har vänt, men det går så sakta...
God fortsättning!

Anonym sa...

Vilka kontraster till det jag har utanför fönstret. Syrrans ljusslinga på farstukvisten, en garagelampa och min slinga är allt som lyser här utanför kvällstid. Ja, det är klart. Lite ljusstakar i fönster så klart och ett svagt sken från några grannar en bit bort annars nattsvart.
Jag undrar vad du skulle tycka om du kom hit;-)

Men vackert är det där borta i 08-land. Inte särskilt e(l)konomiskt,men vackert. I alla fall ett tag. Men nu säger jag som du: trött på det juliga.

Varm kram, Marléne

Gunsside sa...

For noen flotte julegater du har fått fanget :) Nydelig by.

Unknown sa...

Jisses så fina foton i kvällsmiljö. Mycket bra fotat!
God fortsättning!/SA

Leena sa...

Så vackert det är i Stockholm i julskyltningstider. Allra finast på Sergels torg - jag tror jag har sett en jättefin bild hos dig därifrån tidigare i veckan? Som sagolandskap. God fortsättning på 2012!

Hedwig sa...

Så vackert det börjat bli i stan. Tänk om det hade funnits snö också - då hade det varit en sagolik idyll.

Dina foton är ju bara så fina - en njutning att se dem i uppförstorat läge.

God fortsättning på 2012

Cari sa...

Häftigt att lyckas fotografera Biblioteksgatan utan folk.
Det måste ha varit sent, eller mycket tidigt.
Snygga bilder.

Nette Cecilia sa...

Så fina mörkerfoton ,kände igen några dekorationer sedan vi var där före julen i fjol ,kram Nette

Susjos sa...

Blir varm i hjärtat :)
Stockholm♥

Lisbet sa...

Vackra julbilder! Stadsmuséets dekoration är enkel men så vacker!
Någongång vill jag gärna resa till Stockholm i juletider.
Ha en fin mitt i veckan dag!
kram

bokhyllan sa...

Maffig belysning på Biblioteksgatan.

BP sa...

Säg som så: jag behöver liksom inte åka till centrum för att kunna njuta av alla juldekorationer. Nu har jag iofs lagt upp en bild på Sergels Torg jag med, men resten av bilderna var nya för mig.
Å då jobbar jag ändå "nästan" i stan, men har uppenbarligen missat ta mig hela vägen in när det var mörkt.
Toppen bildkavalkad!

Cecilia Artista sa...

Härlig bildserie! Tack för att du delar med dig.

Extra kul för mig som missade allt detta i år. Men renarna du visar på Sergels torg är likadana som vi har här i Nerja! Här smycker de ut de redan supervackra rondellerna. Så nu står det renar, isbjörnar och t o m pingviner här bland palmer, buskar och massor av mörkröda julstjärnor!

Marit Johansson sa...

Så vackra stadsbilder!

Magdalena sa...

Vilka fina bilder med så fina julbelysningar så fint har inte vi där jag bor. Jag njuter av dina bilder.

ormbunke sa...

Jag tackar iaf för dina upplysande bilder då jag inte kan se dem på något annat vis. Ha de gott. Anita

SigridfraEnget sa...

Oj, här va det många upplysta bilder!! Jättefina.

Annemor sa...

En glede å se Stockholm jule-opplyst.
Takk skal du ha.
Ha en fin kveld

Pialotta sa...

Är det sagt att det bara ska vara en bild på Onsdagstemat? Hade inte en aning, den upplysningen har jag missat i sånna fall;) Du har varit väldigt flitig med din kamera och upplyser oss alldeles förträffligt med vackra vyer :)

Eva Trillian sa...

Självklart har Hufvudstaden kristall-kronor på gågatorna ;-)
Fina bilder!

Erik "Semlan" sa...

Oj oj oj, så mycket fint du visar upp!
Verkligen snygga ljusbilder. :-)
Jag känner igen mig, trevligt kika på alla dina upplysta bilder från huvudstaden.
Du har samlat ihop många snygga kvällsfoton. Trevligt!

Anitas Blogg - Malta sa...

Åhh, så vackert de dekorerat Stockholm. Får ju hemlängtan till min forna hemstad när jag ser dina fina, underbara bilder. Här på Malta är de lite mer sparsamma.

Christina sa...

Väldigt fina bilder på häftiga juldekorationer. God fortsättning!

Anonym sa...

Så många och så vackra bilder, huvudstaden var verkligen upplyst.

Elisabeth sa...

Så många fina foton! Ha ett bra nytt år!