Sidor

25 januari 2012

Onsdagstema - kristallklart

Att fotografera fasters gamla kristallskål på morgonen,
innan man egentligen vaknat:

Var är det ljust nog?
Jo, i köket såklart.
Som alltid.
Fram med ett A3 och tejp.
Och skålen högst uppe i skåpet.



Nämen, vad är det för smuts där?
Och en luftbubbla!
Det såg jag inte när jag tog bilden!



Vad i all världen är det röda?
Aha, brickan bakom mikrovågsugnen!



Så kan jag ju inte hålla - tummen syns ju!



Äsch, där syntes ju pärlsponten!



Jamen nu blev ju det rätt ok.
Ska prova utan makro också.



Javisst!
Och så kanske en bild om jag lyfter skålen lite?



Meeen, det är ju min hand som syns!



Ja, ja.
Det får väl synas att köksbänken är av trä.
Säger som meterologen på TV4:
Så är det och så får det bli.

20 kommentarer:

Annemor sa...

Krystallklar melding :-)
Ha en fin dag.

Janicke sa...

Snyggt jobbat!

Bildgatan sa...

Vilken kristallklar tolkning och jag ler åt din underbara text. Precis så är det när jag ska fota något makro - inte såg jag allt det där -damm och annat som stör. =)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Morning Anni !

Det Du fotade var ju bra mycket vacrare än min svart kopp,vit insida ny från i går.

Ville ha en ny morgonkopp. Fann den på Maxi Kr.19.90 i stengods.står stadigt god att dricka ur.

Kristallskålen tjusig, hade en en gång jag ärvt efter Mormor men gav den till väninnans man i femtioårspresent.Hade inte plats för den,Hon fick mina fina candelabrar i nysilver femarmade.

samt en vas, men den föll i kras, innan hon fick den.

Kram Mi

Monica o Jacob sa...

Ja är inte det här kristallklart vet jag inte vad som är det;-))
Snygg lösning på temat;-)

Nej han vill inte bada men valla eftersom schäfern är en vallare o vaktare i grunden;-)
Ha en bra dag;-)))

Marit Johansson sa...

Vilken vacker skål och fina bilder. Jätteroligt att läsa dina kommentarer till varje bild, bra inlägg!

ormbunke sa...

Kul tolkning. Alla försök blir bra med din text. Det är inte lätt att ha ögonen med sig överallt. Droppen är en liten glaskula som blir som en kamera där bilden är upp och nervänd.Ha de gott. Anita

bokhyllan sa...

Hihi... roligt inlägg om den vackra glasskålen.

Amanda sa...

fin blogg du har! :)
kram<3

Pialotta sa...

A4 & Tejp .. så du tejpar fast dina objekt på A4 papper eller ;) Coola bilder och dina ord.. Kristallklart :) Jag som var så snål med bilder idag, men tar igen det här för du har en hel radda ju ;)

Lena sa...

Nu fick man sig ett gott skratt. Så kul tolkning!

Nett sa...

Fyndig kristallklar bildserie :)

Leena sa...

Härlig text om dina vedermödor! Fast det blev ju några riktigt fina bilder, inte tänker man på att tummar och annat syns i bilden - bara reflexer.

♥ Sojka ♥ sa...

Fina bilder. :)

Mina fotostunder sa...

Mycket intressanta vinklar och häftiga foton!

Anonym sa...

Tydligen inte så lätt att fota en kristallskål... men kul! Härligt roligt inlägg.
anna

llhertz sa...

Hahaha :))) Inser att jag har mycket att lära om närfoto och att du skriver en underbart rolig lärobok. Med riktiga höjdarbilder där till. Snyggt!

SigridfraEnget sa...

Jättebra fotat och förklarat...

Anonym sa...

Gillar din roliga bildsvit.

Mariane sa...

Det er sørme nogle flotte billeder .. meget krystal klar ;)